Alla inlägg under december 2007

Av Hon som tittade in - 29 december 2007 15:19

Inatt drömde jag att bra konstigt. (Som om det skulle va nåt ovanligt..)


Drömde att jag var med en kompis till hennes kompis. Kompisens kompis pojkvän.. (Oj så invecklat det där blev. Jag tror vi döper dom.. Kompisen: Lisa. Kompisens kompis: Britta.)

Alltså.. Jag var med Lisa till Britta, Brittas pojkvän var också där. Brittas pojkvän hade jag aldrig träffat tidigare. När vi kom tittade pojkvännen väldigt på mig så Britta blev jättearg och tog upp en pinne och började slå mig med den. Hon slog och slog. Jag bad henne sluta, men hon bara skrattade åt mig. Jag lyckades ta pinnen från henne men då började hon kasta telefoner mot mig. När telefonerna landade framför fötterna på mig gick dom i tusen bitar som hamnade på mig med en väldig fart så det gjorde massa ont.

Sen var jag barnvakt. Han som dumpade mig för sitt ex, det var hans lillebror jag passade. Han skulle sova hos mig. Plötsligt dök en kompis upp. Till saken hör att hon är jätteliten, verkligen jättekort. Hon var också jättearg på mig, så jag och barnet var tvungna att gömma oss i badrummet. Jag försökte stänga dörren men det låg en sladd emellan så det var svårt. Fick öppna dörren igen och liksom ta sats när jag drog igen den. Då var kompisen alldeles utanför dörren men jag fick igen den och låste. Kompisen var hur stark som helst så hon bara drog upp dörren fast den var stängd och låst. Lite jobbig situation. Där ringde pappa och väckte mig så det var ju tur.

När jag somnat om drömde jag att jag var på en julfest nånstans, en massa kompisar var där. Utanför ett fönster stod en jättegran som var pyntad med en massa ljusslingor. Det var fint. Men slingorna halkade ner hela tiden. Jag pratade med en kompis och vi bestämde oss för att gå därifrån. Alla skrattade och undrade menande vad vi skulle göra. Men det var inget sånt.

Efter det drömde jag att jag kom och gick bakom biblioteket, träffade på en kille jag hade träffat i smyg (han hade flickvän) och hans tjej var med. Pratade lite med dom och jag kom bra överens med hans tjej. Hon gick i förväg och han sa då att han inte ville att jag skulle umgås med hans tjej. (Det kan ha varit Britta och hennes pojkvän, dom från den första drömmen.) När jag träffade på dom nästa gång frågade han om jag berättat för hans tjej att vi hade träffats, det hade jag inte för jag tyckte det var hans sak att berätta om hon skulle veta nåt. Då sa han att jag fick umgås med henne om jag ville. Vilket jag blev glad för. Så jag och tjejen gick iväg och gungade.


Jag förstår inte hur drömmarna kan bli som dom blir och att jag lyckas komma ihåg dom såpass detaljerat som jag ändå gör.


Lustigt.

Av Hon som tittade in - 29 december 2007 14:58

Ujuj.. Jag vet inte hur jag ska orka med kvällen. Huvudet känns ännu tyngre idag och kroppen gör ont. Men det är väl bara att bita ihop, antar jag. Jag vill verkligen inte sitta här ensam ikväll igen. Jag vill träffa tjej.

Får plocka med mig ett urval ur mitt apotek, så jag har om det blir nödvändigt.


Pratade med en kompis igår, hon som skulle haft den där nyårsfesten, den blev visst inställd så nu har jag inga planer längre.

Det var ju bra på ett sätt, eftersom jag inte kände mig jättesugen på att åka ut i skogen och festa med en massa folk jag inte känner. Men samtidigt lite trist, det hade ju kunnat bli jättekul. Men men.. Livet går vidare, jorden snurrar på.


Näej, nu är det nog minsann dags att hoppa i duschen och kanske äta lite frukost. Försöka få tag i bror och se om han vill köra mig till stan sen, eller om jag ska ta bussen om ett par timmar.


Mooot duscheeeen.

Av Hon som tittade in - 28 december 2007 23:51

Idag har varit en otroligt slapp dag. Har inte ens brytt mig om att klä på mig vanliga kläder. Känner mig helt slut. Det är som om huvudet skulle vägt 173kg och vara fullt med bomull eller nåt.

Så ikväll har jag bara legat på soffan och tittat på tv. Och pratat i telefon då förstås.


Pratade med tjej förut. Hennes ex vet vilken tid jag ska pierca mig nu. Hon ska dit för att prata med piercaren men har ingen tid bokad, så det ska bli intressant att se om jag träffar på henne där. Jag skulle ju inte gråta om jag slapp se henne.


Imorn blir det krogen med tjej och hennes kompisar.


Mooot soffaaaan.

Av Hon som tittade in - 27 december 2007 23:35

Vi åkte runt lite i stan igårkväll, körde i gupp och i vattenpölar. Det var trevligt. Två kompisar till tjej var med. (Den ena var hon som hade frågat tjej om inte jag var ganska manlig. Oj, vad jag skrattade när jag fick höra det.) Vi tänkte skoja lite med henne så den andra kompisen la sig i bagaget där hunden brukar sitta och när vi åkt en stund skrek hon och skakade i gallret. Jag visste att hon skulle göra så och jag hörde när hon började röra på sig och ändå tror jag att jag skvatt mer än hon i baksätet. Det är helt sjukt vad lättskrämd jag är.


Idag var jag, tjej, hund och hennes kompis plus dotter iväg och matade ankor. Ankorna smet under staketet och ut till oss, det var hur många som helst och dom var överallt. Tjej och kompisen tyckte dom var lite läskiga men dom var rätt charmiga.

När brödet var slut traskade vi vidare och lekte i en lekpark. Hund blev helt galen och försökte gräva sig ända till Kina. Massa kul!


Bror hämtade mig vid 14.30 och då åkte vi till Expert för att titta på dator till mig, men den jag hade tänkt mig fanns inte så det får vänta.

Sen bar det av till Barnens Hus, där jag införskaffade två spel: "Trodde du ja" och "Med andra ord". Vill ha "Absolut överens, eller som hund och katt" också, men det fanns inte. Köpte en film istället. Efter det åkte vi hemåt.

Jag åt lite mat och kollade på tv. När bror och hans kompis käkat kom dom och hämtade mig och så åkte vi hem till bror och tittade på en film, "Systrar i jeans", den var bra.


Nu ska jag ta plats i soffan och titta på en film eller två till.


Jag hade ju helst haft sällskap ikväll..

Av Hon som tittade in - 26 december 2007 19:28

Vi åkte hem till tjej inatt för att ha närmre till rean idag.

Kollade på "Lilla Kycklingen", men jag var så trött att jag slumrade till lite då och då. Fast vi somnade inte ordentligt förrän klockan närmade sig 6 imorse. Så att komma upp vid 7 och iväg på rean vid 8 var ju rätt omöjligt. Tjej's kompis blev nog lite trött på oss för att vi var så dryga. Det var ungefär en miljon människor på stan, helt klart värre än sista dagarna före jul och jag tyckte det var jobbigt.

Köpte fem par strumpor (det får ju verkligen plats fler par i dom tre lådorna med strumpor jag har), håriga, rosa, tofflor, röd- och rosarandiga gummistövlar och lite fler glitterstenar till naglarna.


Vet inte riktigt vad som sker ikväll. Det lär märkas.

Men jag blir kvar hos tjej tills imorgon.


Varför blir folk som galna bara för att det är lite rea?

Av Hon som tittade in - 25 december 2007 16:52

Det var trevligt att träffa kompisen igår. Vi kollade inte på någon film och vi drack inget te, men vi pratade i flera timmar. Närmare bestämt till halv fyra imorse (förutom när jag pratade i telefon då, som jag aaaldrig gör).
Kvart i fyra traskade vi iväg mot lilla kyrkan där vi skulle möta upp kompisens pappa. Det var en hel massa folk som skulle gå fackeltåget, mest en hel drös med konfirmander. Kändes inte alltför säkert att dom tryckte facklor i nävarna på en massa barn som tycker det är kul att jaga varandra och fäktas med brinnande saker. Helst ska dom tända eld på alla buskar man går förbi också.
Men fram till stora kyrkan kom vi tillslut ialla fall, utan att brinna upp eller bli överkörda.
Då var det dags för gudstjänst (wohoo.. helst hade jag vänt och gått hem, men det gick ju inte), så in i kyrkan traskade vi. Väl inne träffade jag på min farbror som tydligen sjunger i kyrkokören. (Det är nästan pinsamt vilken koll man har ibland.)
Det sjöngs psalmer, lyssnades på kören och på predikningar. Det var lite drygt att lyssna på prästen när han stod där framme och malde på, så ögonlocken blev tyngre och tyngre och plötsligt föll dom ihop med en smäll och hakan närmade sig bröstet i rasande fart. (Ja, jag råkade nicka till. Som tur var satt vi nästan längst bak.) Gissa om jag var glad när det var slut och vi fick åka hem. (Japp, vi slapp att gå. Fick åka kyrkbuss.)
Var hemma kvart över sex imorse ungefär. Pratade lite i telefon och sen läste jag lite innan jag somnade någon gång runt halv åtta.

Så idag sov jag ända till halv fyra, med avbrott när pappa ringde för att väcka mig dom där fem gångerna.
Nu ska jag hoppa i duschen så jag är klar när tjej och hund kommer.

Blir ingen utgång för min del ikväll.


Den där Ernst vettu..

Av Hon som tittade in - 24 december 2007 20:08

Jaha julafton och allt.

Äntligen över skulle jag nog vilja utbrista med en lättad suck.

Mamma ringde från det andra landet i förmiddags för att önska oss god jul. Den gamle räven hade hemlängtan och har bara varit borta i fem dagar. Hon hade fått hemlängtan redan första kvällen. Vissa ska nog stanna på hemmaplan.

Blev att äta julmat hos pappas moster och hennes gubbe idag.
Pappas två bröder plus fruar var där, två kusiner hittade också dit. Och mosterns son.
Allt som allt var vi hela 12 personer.
Den ena kusinen var han vi träffade på Harry's i oktober. Idag kände han faktiskt igen mig. (Haha.. Inte illa.)
När jag hade ätit klart var jag så artig att jag lämnade bordet, gick upp på övervåningen, tog en kudde och la mig på golvet med fötterna i en fåtölj. Min rygg hade visst fått nog.
Pappa kom upp efter ett tag och frågade om jag inte ville ha efterrätt, det ville jag inte, men jag följde med ner och satt och tittade på när alla andra åt. Väntade otåligt på att farbörder plus familjer skulle åka hem. (Så snäll är jag såhär i juletider.) Tycker det känns bättre utan en massa folk där.
Jag åt lite mer mat, sen blev det fika och en massa prat (ja, den där Ernst var att med på ett hörn) innan det bar av hemåt vid 18-tiden.

Nu roar jag mig med att tvätta lite och så väntar jag på att en kompis ska dyka upp. Vi ska dricka te, prata en hel del och eventuellt kika på film. Fyra inatt är det fackeltåg och julotta som hon tycker att jag ska följa med på, får väl se hur pigg jag är.

Jag vann ingen miljon (och inget annat heller för den delen) på bingolotto igår. Men att få vila ögonen på Ernst vägde upp förlusten, säger bara grr.. (Haha)


Bror hämtade mig hos tjej vid ett inatt. Han är att för snäll.


Nää, det där med jul är inte riktigt min grej.

Av Hon som tittade in - 23 december 2007 16:01

Igårkväll var jag, tjej och några kompisar till henne, till en skidbacke och lekte lite. Vi åkte bob och madrass. Slog väl mer eller mindre ihjäl oss, men kul var det!


Ikväll ska vi spela bingolotto hemma hos tjej med hennes pappa och styvmamma, ska bli trevligt.


Imorgon är det julafton och det känns som att det lika gärna kunde vara oktober..


Jag ska bli miljonär.

Ovido - Quiz & Flashcards