Alla inlägg under mars 2008

Av Hon som tittade in - 31 mars 2008 18:57

Jag låg i sängen ända till efter fem nu i eftermiddags.

Jag vaknade tidigare men orkade inte släpa mig ur sängen, min rygg dödar mig idag. Det är inte skönt.


Det är lustigt hur vissa saker kan tolkas.

I mitt inlägg från imorse skrev jag om hångel-kompisen. Jag menade absolut inget sexuellt. Det finns inget sexuellt alls mellan oss.

Visst vi har kramats och delat säng, dubbelsäng - vi låg på varsin kant.

Hon är inte min hångel-kompis, hon är Tjej's hångel-kompis.

Fick en kommentar där det framgick att jag mycket väl hade kunnat anspela på KK med hångel-kompisen.

Jag tyckte det var kul. Allt är ju en tolkningsfråga.


Det finns så mycket jag borde göra.

Diska, dammtorka, dammsuga, skura golven, börja packa ner saker jag inte behöver, packa ihop kläder och grejer jag ska ha med till min mor, åka till min mor och klappa katten.

Men idag känner jag inte för att göra någonting alls.

Inte klä på mig (sitter fortfarande i pyjamas, bor i min pyjamas när jag är hemma), inte äta (orkar inte gå till köket och fixa något), absolut inte städa, inte åka till mor, inte klappa katten, inte prata med en endaste människa.

Jo, jag kanske har en lite mindre positiv dag. Blir så ibland, men det ordnar sig. Tids nog.


Kommer nog uppdatering sen igen.


Ta sig i kragen nu.

Av Hon som tittade in - 31 mars 2008 06:16

Pratade med hångel-kompisen på msn flera timmar sammanlagt inatt.

Hon är jättetrevlig och mycket rolig. Vi kom fram till att vi nog är ganska lika.

(För jag är ju också jättetrevlig och mycket rolig. Haha..)

Vi ska starta en klubb för inbördes beundran där bara hon och jag får vara med. Vi ska ha möten en, eller kanske till och med två, dagar i veckan då vi ska sitta och kasta kärlek på varandra och tala om för varandra hur bra vi är.

Värsta bästa planen.


Nästa vecka ska eventuellt jag och hångel-kompisen åka och hälsa på två kompisar som bor i en annan stad. (Fast att kalla det för "stad" är nog att ta i lite.)

Kanske laga lite mat, umgås och ha trevligt.


Nu har nyhetsmorgon börjat på teven. Jag har missat att ställa fram klockan på videon så jag tyckte inte riktigt att det stämde.

Och då är det ju ändå en klocka på teven på det där nyhetsmorgon, plus att jag har klocka på datorn som går rätt. Tokigt.


När jag sov hos hångel-kompisen drömde jag knasiga drömmar. Får se om jag fortfarande kommer ihåg dom imorgon, för då ska jag dela med mig.

(Som om det skulle vara intressant att läsa vad jag drömmer.)

Orkar inte nu, börjar bli lite trött och tänkte försöka mig på att sova.


Kanske får besök av en kille imorgon. Har träffat honom en snabbsväng tidigare, för ett år sen eller så. Han är tydligen kompis med min bror.

Killen skrev till mig på msn förut och frågade om han fick sova på min arm. Det sa jag att han jättegärna får göra, men inte inatt för att jag inte mådde så bra.

Då tyckte han att vi skulle boka imorgon istället.

Han lovade att inte "snoppa" mig. (Annat ord för att ha sex.) Han är bara lite kärlekskrank, myssugen. Vill bara kramas lite och så.

Han är ganska rolig faktiskt. En smula sjuk.

Men vem är inte a touch of sjuk?


Nej, godnatt nu kanske?

Jag önskar bara vissa väl utvalda personer godnatt. Andra önskar jag hemska mardrömmar och sånt där (men det är inget jag skulle säga högt eller ens erkänna att jag tänker).


I want to shave my head

Lie in bed all day long

Av Hon som tittade in - 30 mars 2008 23:55

Pratade med Tjej på msn förut.

Hon var inte så glad. Konversationen såg ut såhär:


Jag: hej

Tjej: hej

Tjej: passar det att prata nu eller?

Jag: japp, nu passar det

Tjej: okej men inte för mej

Jag: tokigt. skulle bara säga att ditt skärp är hos hångel-kompisen

Tjej: ok

Tjej: fint

Jag: så då vet du

Jag: hej

Tjej: hejdå

Jag: hejdå och grejer.. ojoj är hon lite arg idag?

Tjej: arg..arg kanske fel ord

Jag: okej. rätt ord är?

Tjej: spelar ingen roll..är inge bra på ord ändå

Jag: nähej okej

Tjej: nää

Jag: jag vill gärna ha mina pengar nån gång vid tillfälle, om det går för sig?

Tjej: jadå det ska du

Jag: kanoners. får se när vi hörs då da..

Tjej: aa dä märks väl

Jag: jo

Jag: hejdå

Tjej: hejdå


Jag förstår om hon inte vill prata med mig.

Men jag tycker inte hon kan räkna med att jag ska vara gulligull mot henne efter hur hon har betett sig. Ändå sitter jag här med dåligt samvete utan dess like.

Jag vill ju inte vara elak mot henne egentligen, tycker ju om henne.

Jag vill inte tycka om henne..!

Jag vill bara kunna strunta i henne.

Inte prata med henne. Och framför allt inte tänka på henne.


Out of my head.

Av Hon som tittade in - 30 mars 2008 18:31

Det blev förfest hos kompisen igår.

Vi spelade fyllespel och hade jättetrevligt. Det var två personer där som jag aldrig träffat förut, alltid kul med nytt folk!

Sen skulle dom gå till Blue Moon och dit ville inte jag. Så jag vinglade iväg mot K6 där jag träffade katt-kompisen och tre kompisar till.

Jag hann vara där inne i ungefär fyra minuter innan vi drog oss mot Harry's.


Träffade en kusin på Harry's. Normalt sett ses vi max två gånger om året och pratar knappt ens då, så det var trevligt att få prata lite med honom.

Tjej var såklart där också. Träffade på henne inne på toaletten så vi pratade lite, det var helt okej. Men jag tycker om henne för mycket för mitt eget bästa.

Tjej presenterade mig för hennes hångel-kompis lillasyster, så jag blev sittandes och pratade med henne en bra stund. Hångel-kompisen kom och joinade oss efter en stund. Hon trodde att jag inte alls tyckte om henne, men nu är det ju så att jag inte anser att hon har gjort fel mot mig eftersom att jag och Tjej inte var tillsammans. Fast jag tycker ändå att Tjej gjorde fel.

Iaf, jag och hångel-kompisen umgicks hela kvällen på Harry's och pratade en hel massa. Tjej försökte lyssna på vad vi sa, men vi skickade iväg henne och sa att vi skulle prata och att hon inte fick höra. Jag tyckte det var jättekul.

(Jo, jag får väl erkänna att jag kan tycka att det är lite kul att retas ibland.)

Tjej blev nog lite sur, eller iaf stött av att vi sa åt henne att gå så fort hon kom i närheten.

Hångel-kompisen var jättegullig mot mig och sa att hon tyckte att jag förtjänar någon bättre än Tjej. Mina kompisar har sagt det otaliga gånger, men det betyder lite mer när det kommer från någon som ändå är kompis med Tjej.

När jag och hångel-kompisen var på toaletten (alla vet att tjejer går på toaletten två och två, minst) låste Tjej upp dörren utifrån, öppnade och ville veta vad vi gjorde och vad vi pratade om. Jag kissade så jag bad henne gå ut och stänga dörren men det gjorde hon inte. Så hångel-kompisen buttade ut henne, sa åt henne att gå, stängde och låste igen.

När vi kom ut från toaletten var klockan två så det stängde.


I trappan påväg till garderoben stod det en vakt, han började prata med mig. Han gillade inte piercingarna jag har i läppen, han tyckte jag var söt för övrigt men att det såg för jävligt ut med dom.

Han tyckte jag skulle växa upp och plocka ur dom. Jag tyckte det var kul.

Jag har dom inte för att andra ska tycka det ser bra ut, jag har dom ju för att jag tycker det är fint.


Tjej ringde till mig tre gånger efter att det hade stängt, men jag tryckte bort henne. Efter sista gången hon ringde skrev jag ett sms att jag skulle ringa snart, men det gjorde jag ju naturligtvis inte.

Tjej ringde ett par gånger till hångel-kompisen också, men hon svarade inte heller.

Jag och hångel-kompisen hade gjort upp en plan för att retas lite till med Tjej, jag skulle sova hos hångel-kompisen.

Sagt och gjort, vi åkte hem till hångel-kompisen och satt och pratade och skrattade hela natten. Vi somnade inte förrän efter halv tio imorse.

Det var riktigt roligt, hon är sjukt kul den tjejen!


Vi kände att vi nog är riktigt populära hos Tjej idag. Ska bli intressant att se om hon säger något sen.


Bror hämtade mig i stan. Hans tjej och pappa var med också. Vi käkade på Burger King, smaskens.


I hear noises in the darkness.

Av Hon som tittade in - 29 mars 2008 14:24

Jaa, det blev krogen igår.

En kompis kompis hade hyrt stället, eller abonnerat, eller what ever.

Hon hade bjudit ca 200 personer och nästan alla kom. (Iaf 20-25 personer kom och det är ju ganska nära 200 st.)

Det var ganska trevligt, men om jag hade vetat från början hur kvällen skulle bli hade jag inte gått dit för såå kul var det inte.


Det var en tjej som stötte på mig (eller så misstolkade jag signalerna totalt, vilket är mycket möjligt). Smickrande, men den enda jag kunde tänka på var Tjej - otroligt men sant.


Tjejen jag dejtade i slutet av sommaren var där, hon ville att jag skulle följa med till Göteborg idag. Hon och tre tjejer till ska på Gretas.

Jag vill inget hellre än att åka med, men mamma åker till Teneriffa inatt och blir borta i fyra veckor så vi ska käka mat tillsammans om en stund. Det får bli Gretas någon annan gång.

Hon tjejen följde med hem till mig och sov här för att försöka övertala mig att strunta i att äta hos mamma och åka med till Göteborg istället.

Det hände inget mellan oss och det känns bra.


Ikväll blir det eventuellt förfest hos en kompis i stan och sen krogen. Beror sig lite på om jag känner mig piggare efter att vi käkat.


Nu är det dags att bege sig.


Återkommer vid senare tillfälle.

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 16:44

Jag är aningens nyfiken på vilka det är som läser min blogg.

Det är betydligt fler som läser den här bloggen, än min andra, "officiella", blogg. Vilket osökt får mig att fundera över att okända männsikor måste finna mig mer intressant än vad dom som känner mig gör. Tokigt.


Jag tycker inte ens att det jag skriver här kan vara särskilt intressant?

Jag bara klagar en massa och redogör för meningslösa samtal med diverse olika personer (läs: "Tjej").

Men ändå fortsätter folk att läsa. Det gör mig glad.

Tack!


Om det är någon som vill träda fram är det mycket välkommet.


Dusch blir.

(Utan sköljmedel.)

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 16:36

Förut när jag var inne i badrummet slängde jag ett öga (det är vid dessa tillfällen jag önskar jag hade ett emaljöga, så jag verkligen kunde kasta ett öga) på badkaret. Tyckte att det var något som inte riktigt stämde. Jag stod och klurade ett tag innan jag insåg vad felet var.
Där, på badkarskanten, bland alla schampoflaskor stod en flaska med sköljmedel(!). Vad i hela friden gör den där?
Jag måste ha smugit upp i förmiddags när jag sov, ställt dit flaskan i ett försök att lura mig att tvätta håret med sköljmedel. (Som om jag inte skulle känna skillnad på vaniljlukten och mitt "vanliga" schampo. Pfft.)
Det var det svartaste..!


Drömde en otroligt gullig dröm idag, eller inte.
Drömde att jag träffade en tjej som var jättetrevlig. Enda felet var att hon hade en tatuering på handen föreställande en stor, hårig spindel. Den var så äcklig att jag inte kunde prata med henne mer, eller jaa.. Jag kunde inte träffa henne för jag blev så rädd varje gång jag såg tatueringen.
Fast sen visade det sig att det inte var en stor, hårig spindel tatueringen föreställde. Det var bara en liten fluga.


Jag tror spindeldrömmarna kommit tillbaka för att jag ska bo i mammas lägenhet en månad, och sist jag skulle göra det pallade jag bara två veckor för att det var så mycket spindlar där. Och även om dom små äcklen inte vaknat till liv ordentligt än, så är det jobbigt nog med mardrömmarna.


Jag vill göra något kul ikväll, inte bara sitta hemma.
Får se vad jag hittar på, det finns ju alternativ.


Nej, om man skulle försöka vara lite kreativ?


Stick your hands inside of my pockets.

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 06:26

Nu löser jag biljett till Drömmarnas Land.


(Åh nej, jag måste betala några räkningar först. Wohoo.)


Men efter det hoppar jag på första bästa tåg mot min drömdestination (haha).


En stjärna som är min.

Skapa flashcards