Alla inlägg under februari 2009

Av Hon som tittade in - 12 februari 2009 23:06

Jag känner mig vilsen. Så otroligt vilsen.


Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Vart jag ska vända mig.


Jag önskar jag hade en bästa vän. En sån där dra-mig-baklänges-jag-kommer-alltid-finnas-här-för-dig-vän.

En vän man kan dela allt med. Som delar allt tillbaka.

Som man kan lita på i vått och torrt.

Som man både kan skratta och gråta med.

Som betyder allt och lite till för en. Som jag skulle betyda allt och lite till för.


Det är inte det att jag inte har vänner, för det har jag.

Men ingen sån vän.

Dom flesta, iaf dom jag känner, har såna där riktiga vänner som dom varit vänner med sen dom var små.

Jag har ingen sån vän kvar. Dom har försvunnit av olika anledningar.

Visst träffar man nya vänner, men dom flesta har redan sina "riktiga" vänner så det blir aldrig en sån djup vänskap.


Jag är otroligt avundsjuk på alla som har såna vänner. Riktiga vänner.


Buhu det är sååå synd om mig.

Buhuuu.

Av Hon som tittade in - 11 februari 2009 00:53

Är ett tag sen jag skrev nu.

Egentligen har jag inte så mycket att komma med nu heller, men jag har lite tankar jag behöver få ur mig.


Det är ganska vanligt att man ljuger för folk i sin omgivning. (Inte nödvändigtvis stora lögner, utan såna där små vita lögner.)

Det är nog rätt vanligt att man ljuger för sig själv också.


Natten mellan söndag och måndag när jag stod i våran hytt på färjan (jag var på en sån där kryssning) slog insikten till så hårt att jag trodde jag skulle trilla.

Jag har ljugit för mig själv ganska stenhårt.


Jag har intalat mig att jag inte bryr mig, men oj så fel det är. Jag bryr mig mer än vad jag vill erkänna, varken för mig själv eller någon annan. (Nej, för en gångs skull syftar jag inte på Henne.)


Jag vet vart hon står och jag vet att det inte är på riktigt, varken från min sida eller hennes. Men ändå känns det sorgligt.

Allt är liksom förstört. Jag tror aldrig det kommer bli på riktigt igen, och även om det skulle bli det kommer det inte att vara på samma sätt.

Man byts ut alldeles för lättvindigt, och det är klart - är det inte på riktigt finns det ju ingen anledning att hålla fast vid det?


Vänskap, vad är det?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du läst min blogg mer än en gång?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards