Alla inlägg under december 2011

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har jag inte haft. Är rädd för att bli lurad. Rädd för att bli sårad. Igen.


Det känns som att jag inte har så mycket att erbjuda och jag är rädd för att inte räcka till, rädd för att göra någon besviken.


Samtidigt vet jag att det inte finns några garantier åt något håll. Och jag vet att jag bygger luftslott.

Jag är ingen bra arkitekt så mina luftslott går sönder och jag faller till marken. Jag är trött på att falla, falla utan att någon tar emot.


Jag borde sluta hoppas och tänka så mycket framåt. Jag borde leva mer i nuet och ta det som det kommer.

Men hur lätt är det?


Rädd. Som en liten hare.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du läst min blogg mer än en gång?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards