Alla inlägg den 2 juni 2008

Av Hon som tittade in - 2 juni 2008 01:32

Dags för en liten uppdatering kanske?


Så var ännu en helg slut. Det känns som att det enda jag gör under veckorna är att längta efter helgen och när helgen väl är här vill jag aldrig att den ska ta slut. Det första jag skriver på söndagar/måndagar är att ännu en helg är slut.

Så rolig är jag.


Jag hade nog inte så mycket att oroa mig för i fredags, Hon var precis som vanligt och det var kalas att få träffa Henne.

Vi knallade iväg för att sätta oss på någon uteservering, var framme i stan strax efter tolv. Det var fullpackat med folk så vi fick inte plats. Satte oss inne på ett ställe jag inte ens visste existerade och tog en varsin drink. Vi knallade hemåt någon gång runt halv två kanske.

När vi gick förbi en busshållsplats ungefär halvvägs hem till mig, satt där en gubbe på en bänk. Han såg totalt stendöd ut. Jag påpekade detta för Henne och Hon tyckte också det. Men vi knallade vidare. När vi var på bron gick det tre yngre killar bakom oss så Hon ville att vi skulle stanna tills dom gått förbi. När vi stod där kom vi på att vi kanske skulle ringa någon angående gubben på bänken. Hon försökte ringa polisen men kom inte fram så Hon ringde 112, tror jag. Den Hon pratade med ville veta om gubben andades så vi fick knalla tillbaka. Det gjorde han, men han reagerade inte överhuvudtaget när Hon skakade på honom. Vi väntade tills ambulansen anlände. Ambulanspersonalen trodde också att gubben var död vid första anblicken, så dom gick fram och kollade puls och ryckte i honom. Till slut vaknade gubben, han var bara redigt dretfull och en smula otrevlig. Ambulansen åkte och vi gick hemåt.

När vi var mitt på bron märkte vi att gubben gick bakom oss, han gick bra fort så vi nästan sprang (inte riktigt, men det låter lite mer spännande) hem för att han inte skulle komma ikapp oss.


Hon sov här hela helgen. Men Hon var tvungen åka hem tidigt både igår och idag. Känslan av att ha Henne bredvid när jag ska sova är bra. Väldigt bra.


Igår hade vi planer på att bänka oss på en uteservering, så vi begav oss mot stan liiite tidigare. Hon hade motorcykeln så jag tog bussen. Det var fullt överallt utom på ett ställe (ett jättetråkigt ställe).

Vi satte oss där en stund innan vi bestämde oss för att vi skulle gå på Harry's istället. Men då var Hon tvungen ställa ner motorcykeln hemma vid mig så jag skulle hoppa på en buss. Den gick fem minuter tidigare än vad tabellen sa, så jag missade den.

Jag sa att jag skulle gå och att vi skulle ses vid mig. Hon tyckte inte det var någon bra idé för Hon ville inte att jag skulle gå själv, så Hon åkte bredvid mig hela vägen.


När vi kom tillbaka in till stan träffade vi några kompisar till Henne som vi fastnade och pratade med ett bra tag.

Hon hade bråkat med exet jag var ute med i torsdags så Hon ville inte gärna träffa på Henne.

Vi struntade i Harry's och gick på Ankan istället. Vi gick in efter ett. När vi kom in var jag tvungen att besöka damrummet så Hon försvann iväg för att prata med några kompisar. När jag stod och tvättade händerna slet Hon upp dörren till toaletterna och sa, mer eller mindre hysteriskt:

"Exet är här så vi måste gå! Ut! Nu!"

På väg till trappan mötte jag ett par kompisar som skulle hälsa, Hon gick i förväg. När jag lyckades slita mig från dom mötte jag en Hennes ex och en kompis. Dom skulle också hälsa och prata.

När jag gick från dom mötte jag Henne, Hon var inte som Hon brukar. Hon sa att båda Hennes ex var där, och kompisen som var med exet jag mötte hade varit otrevlig mot Henne, och så var ju jag där. Så Hon tyckte det blev alldeles för mycket. Hon satte sig vid en sån där spelautomat för att vila, eller något. Jag sa till Henne att vi kunde gå hem om Hon ville det.

En annan kompis kom fram till mig och pratade när Hon gick iväg på toa. Kompisen sa att hon inte fattade vad det var med Henne och att hon blir irriterad varje gång hon ser Henne.

Jag fattade inte heller riktigt vad som hände.

Jag förstår ju att det blev jobbigt för Henne med ena exet eftersom dom hade bråkat och sagt upp kontakten och sådär. Men jag vet inte vad som hände med det andra exet, Hon gick för att prata med henne innan vi gick. Exet sa något som Hon inte uppskattade så Hon sa hejdå och så gick vi.

Vi tog en taxi hem för Hon mådde inge vidare, satte oss ute på trappan och pratade ett bra tag innan vi gick in.


Hon var rätt nere, tyckte att jag nog borde passa mig för Henne, för att Hon säkert bara skulle såra mig med. Jag försökte förklara för Henne att jag ju lika gärna kunde såra Henne i slutändan och att jag verkligen inte tror att Hon medvetet sårar någon.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga mer. Ville bara krama Henne.


Hon kom förbi mig innan Hon skulle åka tillbaka till jobbet idag. Vi tog en rätt lång promenad, jag hade ett par nya flipflop's (inte smart), så jag fick tre stora blåsor.

Sen gick vi in och kramades tills Hon var tvungen att åka. Av någon anledning kommer Hon aldrig här ifrån när Hon tänkt, Hon blir alltid sen. Hon ville inte åka och jag ville inte heller det. Så klart.


Vi har pratat i telefon några gånger ikväll. Och jag skickade ett sms till Henne där jag erkände att jag gillar Henne. Lite. Men inte pytte pytte lite.


Så nu är det nedräkning till fredag som gäller.


Jag får sova så gott.

Och du med.

Ovido - Quiz & Flashcards