Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Uppe i det blå.

Av Hon som tittade in - 11 maj 2008 18:31

Söndag och helgen är slut.

Har spenderat en massa tid tillsammans med Henne i helgen. Hur bra som helst är det.

I fredags var vi till en kompis som fyllt år. Grillat, alkohol och lekar. Träffade en massa roligt folk jag träffar alldeles för sällan. Vi åkte dit med bror och brors tjej. Bror och Hon pratade bilar och sånt hela vägen.

Var meningen att vi skulle på krogen efter kalaset, blev hämtade vid tolv-tiden någon gång. Hon var jättetrött eftersom Hon varit uppe sen fem på morgonen och jobbat, den andra kompisen som skulle med var alldeles för full, så det blev ingen krog. Hem och sova halv ett blev istället. Fick sova med Henne.

Var tvungen åka hem vid halv nio för Hon skulle flytta ur alla grejer ur lägenheten så Hennes familj skulle komma vid nio.


Hon kikade förbi en sväng under dagen igår när Hon var ute och åkte motorcykel. Inga fel alls att få lite oväntat besök av Henne.

På kvällen var vi till Hennes kompis på fest. Fick skjuts av en av Hennes kompisars styvfar. När vi var framme vid kiosken dom förklarat vägen till skulle vi ringa för ytterligare instruktioner. Då var det såklart upptaget. Det slutade med att vi fick hoppa av vid kiosken och sitta där i ungefär hundra år innan vi fick tag i festfolket. Blev en lång promenad för att komma till festen. Det var inte ens värt det, inte särskilt kul. Vi hade inte varit där i en timme ens när vi började prata på att ta bussen därifrån tillbaka till stan. Men vi hade tur så styvfadern hämtade oss.

Vi var i stan vid elva igen.

Harry's blev. Jag och Hon betalade inte något inträde, vi bara knallade rakt in. Lite busigt.

Det var dock ingen höjdare där, både Hon och jag var jättetrötta så vid halv ett bestämde vi oss för att gå hem. När vi precis fått våra jackor såg jag Tjej, så det var nog himlans tur att vi gick då för henne vill jag verkligen inte träffa!

Hon fixade taxi så vi slapp gå, hoppade av vid Sibylla för att få oss lite mat. Där var det massa folk så det tog lite tid. Vi stod och höll om varann och pussades lite och så. Det var någon sliskig gubbe som inte kunde låta oss vara. Han stod och tittade på oss mer eller mindre hela tiden och skulle prata med oss. Varför ska det vara så svårt för en del att bara sköta sitt?

När vi fått våran mat knallade vi hem till mig. Blev lite utskällda av hundarna. Åt lite mat och sen tvärslocknade Hon tvärs över sängen. Hon är verkligen omöjlig att väcka när Hon väl somnat, så låg väl inte överdrivet bekvämt. Men jag fick iaf sova med Henne och då spelar det ingen roll om det är lite obekvämt.


Hon var tvungen åka hem tidigt imorse, Hon missade bussen så en kompis hämtade henne runt nio.

Igår sa Hon till mig att Hon börjar tycka väldigt mycket om mig.

Det kändes bra att få höra eftersom jag tycker om Henne.


Imorgon åker Hon tillbaka till jobbet och jag saknar Henne redan.

Tokigt det här.


En fjäril eller två.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards