Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Hon som tittade in - 2 maj 2008 14:55

Nu har jag verkligen varit pinsamt dålig på att uppdatera här.

Jag skyller på att jag har haft fullt upp sista veckan med packning, städning, flytt och sällskap.

När jag väl har suttit här för att knåpa ihop något att publicera har tankarna bara snurrat så jag har inte fått ihop något vettigt (som om jag skriver vettiga saker annars).


Nu har jag iaf flyttat ur min lägenhet.

Igår packade vi och flyttade dom sista grejerna (det var inte lite saker heller), bror, brors tjej, deras kompis, mamma och pappa hjälpte mig. Sen hjälpte mamma mig att städa ur lägenheten, klockan ett inatt var vi klara.

Nu är jag så otroligt trött och sliten i kroppen så det är nästan läskigt. Ingen sjukgymnast denna veckan så får stå ut till den sjunde. Wohoo.


Sitter i "mitt" rum hemma hos mamma, det är grejer över högt och lågt i hela lägenheten. Hon har inte ens varit hemma i en vecka än och jag är redan trött på att bo med henne. Lite lustigt för jag har bara sovit här två nätter sen hon kom hem, och har knappt varit här något på dagarna heller.

Ska åka till stan om inte allt för länge, ska bli inneboende på prov hos en kompis. Hon har en fyra som hon delar med sin son varannan vecka så hon hade ett rum jag kunde få bosätta mig i. Perfekt tycker jag! Så det är bara hålla tummarna för att vi funkar ihop på det sättet.

Har aldrig träffat sonen, men han tycker tydligen att det är jättespännande och det är kul.


I lördags var jag och två kompisar på gayklubben Gretas i Göteborg. Det var massa kul! Men kroppen vart lite sliten efter resan dit så jag fick kramp i en nackmuskel precis innan vi skulle gå in. Som tur är har jag så gulliga kompisar så dom masserade mig lite när vi kommit in, vi satt på en bänk alldeles vid dansgolvet. Dom som dansade bredvid oss tittade lite konstigt, men det bjöd vi på.

Det var en jättehet tjej som dansade precis framför mig så jag passade på att spana, hon tittade tillbaka lite.

Senare under kvällen kom den heta tjejen fram till mig och frågade om jag var singel. Joho da, svarade jag. Okej, sa hon då. Jag blev helt ställd, visste inte vad jag skulle säga. Jag tänkte att hon kanske frågade åt någon kompis, och då skulle det ju kännas jättedumt om jag frågade om hon var singel och sådär. Hon stod kvar en liten stund bredvid mig, sen vände hon på klacken och knallade därifrån. Såg henne inget mer under kvällen.

Attans att man inte kan våga lite mer ibland.

Vi sov i bilen. Eller ja, mina kompisar sov. Jag slumrade väl sammanlagt en timme på hela natten/morgonen.

Kompisen som körde är hur gullig som helst. Blev väl lite flörtande mellan oss inne på Gretas, men inget hände.


Kom hem mitt på dagen på söndan. Duschade och grejade lite. Sen bar det av till den där kompisen. Vi käkade och kollade på film halva natten (vi käkade dock inte halva natten). Vi började kolla på sammanlagt åtta filmer, men fem var så dåliga så vi kollade bara på tre.

Det fanns en viss spänning mellan oss, eller vad man ska kalla det. Dragning kanske?

Men inget hände.


I måndags blev det lite grejande i min lägenhet, brors tjej hjälpte mig.

Den där kompisen är jättebra kompis med mitt ex. Dom ringde flera gånger och tjatade på mig att jag skulle följa med till stan och festa lite med dom. Exets syster var med också. Jag försökte förklara för dom att jag hade hur mycket som helst att göra så att jag inte hann.

Inte särskilt lång tid efter att dom ringt sista gången bankade det på dörren och där stod dom alla tre. Jag släppte in dom i röran och sprang mest runt som en yr höna och visste inte vart jag skulle plocka.

Dom fortsatte tjata på mig så till slut gav jag efter och åkte med dom till stan.

Vi spelade ölspelet och dom gjorde sitt bästa för att supa ner mig.

Var skoj. Exet gick och la sig först. Jag och exets syster skulle med bussen hem vid fyra på morgonen så vi tänkte inte sova. Vi satte på en film, efter typ tio minuter somnade exets syster i ena soffan. Jag och den där kompisen låg i andra soffan. Pussades lite, var massa mys.

Vi kom aldrig med bussen vid fyra. Så den där kompisen körde hem oss vid åtta.


I tisdags blev det ännu en tur till stan. Jag, den där kompisen, exet och en till kompis käkade tacos och drack lite. Exet och den där kompisen firade att dom fått jobb i Norge. Efter att vi käkat knatade vi iväg till Score för att möta några kompisar till dom. Det spelades biljard och pratades en massa. När det stängde åkte vi fyra hem till den där kompisen igen. Exet somnade först igen, sen somnade den där kompisen på soffan. Och inte mycket senare somnade jag. Sista kompisen satt och kollade tv, vet inte när hon gick. Men när jag vaknade till liv strax före två var hon borta. Den där kompisen var omöjlig att väcka så jag tog plats i den andra soffan och somnade till en stund. Tänkte åka med fem-bussen hem. En halvtimme innan jag skulle gå lyckades jag väcka den där kompisen. Vi pratade lite och sen bäddade hon i den stora soffan och så la vi oss där båda två. Jag ställde om alarmet till en timme senare, det var så mysigt att ligga och kramas så jag ville inte gå. Sen tog det jättelång tid att säga hej då.


Har inte träffat den där kompisen sen i tisdags och jag tror jag längtar ihjäl mig. Pratade med henne i telefon jättelänge i onsdags, hon var i Stockholm och festade med en kompis men ringde mig ändå.

Skulle ha träffat henne igår, men det hanns inte med. Men vi pratade i telefon flera gånger. Och det har vi gjort idag med.

Jag hoppas jag kan få se henne och iaf säga hej sen.

Hon och exet funderade på att åka till Eskilstuna på Spring Pride, jag vill hemkst gärna följa med dit eller vart dom nu än hamnar ikväll.

Men om jag skulle åka med dom känner jag mig inte så snäll mot kompisen jag ska bo hos. Så det blir nog lugnt för min del ikväll.


Den där kompisen har talat om för mig att hon inte vill/kan ha något förhållande nu. Men vi ses ändå och det känns bra.

Enda problemet är att mitt ex nog inte skulle tycka det var så positivt om hon fick reda på det, så det är ingen som vet att vi träffas.


Nu blev det visst en hel uppsats här..

Dags att plocka iordning lite till och sen bege sig mot staaaaaden.


Your touch makes it hard to breathe.

Ovido - Quiz & Flashcards