Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Vi talar om saknad.

Av Hon som tittade in - 16 maj 2008 22:42

Idag har jag varit ledsen av någon anledning jag inte kan komma på.

Har mensvärk som en hel armé också (för arméer har väldigt ofta mensvärk).


Jag började läsa boken "Tisdagarna med Morrie" ikväll.

Jag läste den för några år sen så jag vet ju vad som händer. Från sida ett satt jag med en klump i halsen och när jag kommit till sidan hundra grät jag som en tok. Det var så illa att jag inte såg någonting och var tvungen lägga bort boken.

Visst att boken är väldigt ledsam, men det måste ju vara något som trycker mig när jag reagerar på det viset innan det "jobbiga" i boken ens knappt hunnit börja?


Jag saknar Henne så jag tror jag blir galen. Hon skulle jobba ikväll och på söndag så Hon kommer inte hem den här helgen.

En hel vecka till innan jag får se Henne, jag kommer klättra på väggarna och vara ett vrak innan dess.

Vi hörs ju iofs både via telefon och sms varje dag, men det är ändå inte samma sak.

Och så fick jag veta att mitt kära ex inte är det minsta lycklig över att vi ses, och Hon måste bo och jobba med exet hela veckorna så det är ju inte så kul för Henne.

Hon har sagt från början att Hon inte kan ha något förhållande som det är nu, men vi ses ju hur mycket som helst när Hon är hemma och vi pratar en massa när Hon är där borta. Hon har sagt att Hon tycker om mig och jag tycker om Henne, så det vore ju så himlans okul om mitt ex ska lyckas förstöra det här. (Vad det nu är. Vi pratade om det i tisdags, Hon sa att Hon inte riktigt kunde sätta ord på vad det är mellan oss. Hon vet bara att Hon blir väldigt glad av att se mig. Det är ju precis så jag känner..!)

Exet har sagt till Henne att det är så typiskt mig att göra såhär, att stöta på hennes kompisar. Jag förstår ingenting, jag har aldrig ens stött på någon av exets kompisar (som jag vet) innan Henne.

Okej, Tjej och exet var kompisar. Men det var dom inte när jag och Tjej träffades. Och det var ju knappt jag och exet heller, så jag vet inte om det räknas?


Jag blir så otroligt trött på sånt beteende.

Vad har ens exet med det att göra?

Hon tror att exet har känslor för mig, men exet har förnekat det varje gång Hon har frågat. Jag har ingen aning, men även om exet skulle säga att hon hade det skulle det inte spela någon roll, man kan inte lita på hennes känslor.


Gaah.. Jag vill bara ha Henne här så jag har någon att krama och pussa på, någon att vara nära. Vem som helst duger inte, det måste vara Hon.

Tänk att få ligga och klia Henne på ryggen och pilla Henne i håret tills vi båda somnar, vilken dröm.

Väntar med spänning och hoppas innerligt att Hon skickar sms efter att Hon slutat jobba inatt. Det är liksom dagens höjdpunkt. Tokigt!


En bra sak(!) som hänt är att jag sovit mycket bättre senaste veckorna. Har visserligen fortfarande en massa mardrömmar, men jag är trött så jag somnar tidigt och jag vaknar inte efter max tre timmar utan jag sover för det mesta ända till morgonen. Inte illa för att vara mig.

Har försökt klura ut vad det kan bero på.

Kanske är det för att jag trivs bra här hos min kompis?

Kanske är det för att jag mår mycket bättre sen Tjej försvann ur mitt liv?

Kanske är det för att jag varit så mycket gladare och mått bättre sen Hon kom in i mitt liv?

Kanske är det helt enkelt en kombination av allt?

Eller så beror det enbart att tabletterna jag tar mot att det kliar så vansinnigt på kroppen råkar vara samma tabletter jag i vanliga fall tar på kvällen för att sova på, så jag därför är helt slut när kvällen väl kommer?

Äh varför bry sig, bättre bara vara nöjd och inte fundera över varför.


Svammel, svammel, svammel..


Nu ska jag återgå till teven och mina tankar på Henne.


I just can't get You out of my head.

 
 
Mauwlin

Mauwlin

17 maj 2008 10:40

Om du gillar Tisdagarna med Morrie borde du läsa "Fem personer du möter i himlen" (samma författare) den är också superbra.
Hoppas det löser sig med Exet, suck, vilken jobbig människa...

http://mauwlin.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

17 maj 2008 11:38

Mauwlin: Åh, då måste jag läsa den! Läste klart "Tisdagarna med Morrie" igår, det är så trist att bra böcker tar slut så fort..
Tack, det löser sig alltid :)

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Mauwlin

Mauwlin

18 maj 2008 11:54

ja, det är mkin favoritbok så jag rekommenderar den starkt :)

Ja, det gör det alltid!

http://mauwlin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards