Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Snart är även denna dag slut.

Av Hon som tittade in - 19 maj 2008 14:40

Gudars så dåligt jag sovit inatt. Vaknade hundra miljoner gånger ungefär (jag överdriver bara en smula), sov max två timmar åt gången.

Var uppe en sväng vid halv fem imorse, lyckades somna om efter att jag öppnat fönstret och fått in lite luft i rummet. Strax före nio vaknade jag och då var det färdigt med sovandet för den här gången.


Pappa kom hit en sväng vid halv tolv och lämnade ett toastgärn, en trådlös router och lite sladdar och tillbehör till det.

Han skulle ha varit till sjukhuset och fått sista behandlingen med cellgifter idag men hans trombocyt-värde var alldeles för lågt, nästan hälften av vad det ska vara, så det blev ingen behandling. Han fick ta ett blodprov istället som han får svar på nu i eftermiddag, om värdet har stigit ska han förmodligen få cellgifterna i morgon istället. Annars kanske dom skippar det helt eftersom det ändå var sista behandlingen.

Sen väntar "bara" några veckor med strålningsbehandlingar innan han är färdigbehandlad. Då är det bara att hålla tummarna för att tumören försvunnit helt.

Senaste röntgen visade att tumören hade gått tillbaka bra, så det ska nog gå vägen det här!


Ska eventuellt hälsa på en kompis på sjukhuset lite senare i eftermiddag, hon är med barn och i torsdags bestämde sig bäbisen för att den ville ut. Det är beräknat att hon ska föda 13 juli så det är lite tidigt än, som tur var lyckades dom stoppa det så än har den inte kommit. Hon måste vara väldigt stilla och stanna på sjukhuset på obestämd tid.

Tänkte ta en runda på stan först, om jag hittar någon att springa runt med, och inhandla någon bok till sjukhus-kompisen och lite andra nödvändigheter.


Min dermal anchor (piercingen) på bröstkorgen blödde av någon anledning idag, den gör ont. Inte skönt.


Nu är det iaf dags för att göra något annat än att sitta här och svamla.


Tja'rå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards