Direktlänk till inlägg 24 maj 2008

Kan man vara mer nöjd?

Av Hon som tittade in - 24 maj 2008 14:52

Det kändes så totalt underbart att äntligen få träffa Henne igår! Kände mig mer eller mindre som en igel på Henne ett tag där.


Tatueringsmässa blev igår, Hon fick sig en tjusig tatuering och jag fick inte bara en, utan två(!), tatueringar gjorda. Den på foten var planerad men den som blev på höger underben var lite av en impulsgrej. Jag hade funderat lite på hur jag ville att den skulle se ut så jag frågade tatueraren som gjorde den på foten hur mycket hon skulle ha för att göra en sådan. 3000-4000 kr sa hon. Under tiden hon gjorde den på foten ändrade hon sig och sa: "Vi säger 3000, ett bra pris."

Jag var så ruskigt sugen på att göra den så när foten var klar frågade jag om hon kanske skulle ha tid att göra den nu under mässan. Och jodå, sa hon, hon kunde göra den på en gång bara hon fick äta lite först.

Så frågade jag henne hur mycket hon ville ha.

"Vi säger väl 2000, ett riktigt bra pris."

"Du, jag ska bara gå och ta ut pengar så kommer jag tillbaka!", sa jag och svävade iväg.

Den tog två timmar att göra, från det att hon började använda färg. Först satt hon och ritade upp den bra länge, helt på frihand. Sen tatuerade hon utan någon färg alls där blommorna och bladen skulle vara. Det såg lite lustigt ut när hon gjort klart grenen och bladen och blommorna liksom bara var blodiga streck.

Det färdiga resultatet blev bra mycket bättre än vad jag hade hoppats på, är så nöjd så jag kan inte sluta titta på den.

Kanske kan dela med mig av en bild på den vid tillfälle.


Piercing blev det ingen, fick uppbåda all självbehärskning jag äger för att låta bli. (Erkänner att det är ganska lockande att knalla dit idag med och få sig en piercing, eller två.)


Efter mässan igår åkte jag och Hon hem till mig, Hon gjorde sig iordning lite och sen gick vi ut för att träffa ett par kompisar till Henne. Hon och den ena kompisen stod och pratade motorcyklar i hundra år. Jag och den andra kompisen roade oss med att filosofera om vilken våning på husen framför oss vi helst skulle vilja trilla ut från. (Mycket normalt, jag vet.) Kul hade vi.

När kompisarna åkt därifrån hoppade jag och Hon på en buss in mot centrum. Uteservering blev. Det var trevligt, men konstiga servitriser. Hennes ex och ett par kompisar kom och gjorde oss sällskap. Skoj.

När vi gick därifrån var det en äcklig kille som höll på och stötte på Hennes ex, jag sa åt exet att säga ifrån om hon inte ville att han skulle klänga på henne, men hon vågade inte. Tillslut blev jag irriterad så jag sa till äckliga killen att låta exet vara, att hon inte ville. Han blev rätt sur och tyckte att jag inte visste allt, att jag inte kände honom. Jag sa att nej, det gör jag inte. Men att jag visste vad exet hade sagt till mig och att hon inte vågade säga ifrån själv. Han tyckte fortfarande att det inte alls var som jag sa. Då blev jag lite irriterad och sa som så att om exet ville vara med honom skulle hon ju inte springa iväg, då skulle hon ju stå med honom och klänga tillbaka.

"Du kan väl inte tycka så mycket om dig själv så att du inte kan läsa andras signaler?" sa jag och tittade på honom uppifrån och ner.

Han sa åt mig att sluta prata med honom. Efter lite mer dividerande vände jag mig till dom trevliga människorna.

"Se det var väl inte så svårt?" sa han till min rygg, sen gick han och syntes inte till något mer.

Jag stör mig på folk som inte fattar när det räcker.


Hon sov här hos mig och jag kan inte med ord beskriva hur bra det kändes att äntligen få ha Henne här.

Tyvärr var Hon tvungen att åka före nio imorse, skulle städa ur lägenheten.

Nu sitter jag här och hoppas på att Hon kommer tillbaka till stan om inte allt för lång tid.

Saknar Henne redan, hur ska det gå hela nästa vecka när Hon är iväg och jobbar? Och tänk om Hon inte kommer hem alls nästa helg utan det dröjer två veckor igen? Gudars..


Nu blir det till att skutta in i duschen minsann.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards