Direktlänk till inlägg 27 maj 2008

Den nya tatueringen.

Av Hon som tittade in - 27 maj 2008 21:24

Har lyckats peta in bilder på den nya tatueringen så jag tänkte bjuda på en liten titt här.

Enjoy!



 
 
Mauwlin

Mauwlin

27 maj 2008 22:26

Riktigt snygg! :D

http://mauwlin.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

27 maj 2008 22:38

Mauwlin: Tack så mycket! :D

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Olof

27 maj 2008 23:27

Väldans fin! :)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

27 maj 2008 23:35

Olof: Tackar! :)

 
Ingen bild

Olof

28 maj 2008 00:05

Hoppas att din helg harit bra och du mår bra!
Krams!

 
Ingen bild

Olof

28 maj 2008 22:58

Jadå, allt är fint! :) Jag tänkte på en sak, du har ju tatuerat dig bevisligen. Har du några tips till nån som vill tatuera sig när man fyller 18? :)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

28 maj 2008 23:22

Olof: Vad är det för typ av tips du är ute efter? :)

 
Ingen bild

Olof

28 maj 2008 23:32

Ja, alla tips du kan ge egentligen! :) Vad man bör förvänta sig och liknande? Jag ska bara ha enkel tatuering, men vill gärna ja lite fakta och så, jag gillar att ta reda på saker i förväg. :)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

28 maj 2008 23:46

Olof: Ptja, vad kan jag säga.. Välj ett motiv du verkligen har fastnat för och en placering som känns bra - då är det rätt. Se till så att tatueraren du går till är seriös och godkänd. Fråga gärna om hygien och nålarna så att allt är rent. Alla instrument ska vara inplastade, tatueraren ska ha handskar på sig när han/hon gör iordning arbetsplatsen, bänken där färgerna står ska även den vara inplastad. Se till att gå till en tatuerare som det känns bra med, om du inte är nöjd med placeringen ska du våga säga ifrån innan den sitter där permanent :)
Du ska helst vara utvilad och ha käkat innan du ska tatuera dig. Använd ingen bedövningssalva för då är risken stor att inte färgen fäster, ta hellre en panodil eller liknande en stund innan.
Vart har du tänkt dig att sätta den? :)

 
Ingen bild

Olof

28 maj 2008 23:55

Ja det var precis såna råd jag ville ha! Tack! :) Jag ska sätta den på armen, troligtvis vänstra. Jag vet vad jag vill ha förutsatt att jag gör det. Jag vill ha ett enkelt V i ett snyggt typsnitt/utformning. :)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

28 maj 2008 23:59

Olof: Så lite så, bara kul att kunna hjälpa till! :) Varför just ett 'V'? :) På armen har jag ingen själv så jag vet inte hur det känns just där, men folk jag känner har inte tyckt att det gjort så jätteont där. Fast det där med smärta är ju väldigt individuellt också :)

 
Ingen bild

Olof

29 maj 2008 00:07

Va bra! :) Ett V har jag valt för att det finns saker och människor som börjar på V som jag aldrig vill glömma. Jag vill föreviga det/dem.
Smärtan lärjag väl klara antar jag, någon sa att det känns som en blandning av nålstick,bistick, brinnande cigarett och myggbett, stämmer det? ;)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

29 maj 2008 00:54

Olof: Ahaa okej :)
Det är väldigt svårt att förklara hur det känns, det är olika på olika kroppsdelar och så spelar tekniken dom använder roll också. Den på bilden här är "prickad", det är inte en endaste heldragen linje på den, den gjorde liksom ont på ett annat sätt än vad t.ex blomman jag har på ryggen gjorde. Smärtan på benet skulle man nog kunna beskriva ungefär som den kombinationen, medans smärtan på ryggen var bra mycket värre. Fast texten jag har skriven på ryggen gjorde inte alls ont, den kändes knappt. Lite lustigt det där :)

 
Olof

Olof

29 maj 2008 00:59

Japp! :)
Okej, ja det blir säkert bra. Saken är den att jag har forfarande lite mer än ett år kvar innan jag får tatuera mig så det är ett tag till kvar innan dess. :) Ett inte så stort V tar kanske inte så långt tid heller.

http://troligtvisinte.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hon som tittade in

29 maj 2008 01:04

Olof: Ja då är det ju ett litet tag kvar :) Nej, det tar nog inte särskilt lång tid :)

 
Ingen bild

Olof

29 maj 2008 01:06

Ja samma här. Sov så gött och dröm sött! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards