Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Jävla krångel.

Av Hon som tittade in - 30 maj 2008 21:50

Ja, jag klippte mig igår. Frisören tyckte absolut att jag skulle klippa lugg, sån där lugg man hade när man var mindre - helt rak typ. Jag var jätteosäker på om jag verkligen skulle göra det, då föreslog hon en kortare snedlugg, men jag gillar inte att ha håret i ansiktet. Jag hade snedlugg innan jag klippte mig, men en lång sådan och jag brukar alltid ha luggen uppsatt.

Tredje förslaget hon kom med var att klippa håret på andra sidan ansiktet lite kortare så att det händer något. Jag nappade på det förslaget.

Frisören klippte upp det lite mer och tunnade ur i snedluggen för att den inte skulle bli så tung, klippte det mer som ett 'V' där bak och sparade längden så jag har fortfarande långt hår.

Nu är jag sugen på att färga det också. Och så funderar jag på om jag kanske skulle ha klippt den där luggen ändå.


Kvällen spenderades med en kompis och Hennes senaste ex. Jag var lite nervös över att festa med det där exet, men det gick hur bra som helst. Hon är jättetrevlig och vi hade massa skoj. Fick lite tips om hur Hon är och hur jag ska bete mig mot Henne om jag är ute efter något mer seriöst.

Av någon anledning var jag sådär ledsen igår igen. Jag vet inte varför, men tårarna pretty much bara forsade på mig. Jag förstår inte detta?

Vi hamnade på en uteservering och pratade med kompisar till det där exet.

När vi satt där ringde Hon, jag sa att jag var där med Hennes ex. Hon sa att Hon fick en klump i magen när jag berättade det, men att Hon inte visste varför. Sen pratade vi lite till. Jag var kanske en smula alkoholpåverkad så jag minns inte allt som blev sagt. Men konstigt blev det. Hon skulle duscha och ringa mig efter det, och så skulle Hon ringa exet också. När Hon ringde tillbaka lät Hon jättekonstig och sa att Hon inte hann prata så mycket och att Hon skulle höra av sig idag. Sen la vi på, samtalet tog inte ens en minut.

Jag skickade ett sms till Henne och frågade om allt var lugnt. Det var det, Hon hade mycket att tänka på bara.

Jag skrev att det kändes som att jag gjort något fel.

Det här svaret fick jag:

"Nej det har du inte :P Det har med mig att göra. Exet vet nog vad jag pratar om. Jag har aldrig fattat mig på varför någon skulle vilja vara med mig när det finns så mycket bättre. Varenda jävla kille har så mycket mer, om de inte sitter i rullstol då kanske... Lite komplicerat. Tänker kanske alldeles för mycket. Sov gott sen ;)"

Då skrev jag såhär tillbaka:

"Va bra :P Exet kanske vet, men jag vet inte. Jag tror du tycker mindre om dig själv än vad andra tycker.. Jag har heller aldrig förstått varför någon skulle vilja vara med mig när det finns så mkt bättre.. Sov gott du med!"

Sen skrev vi inget mer.


Nu är jag lite (läs: mycket) rädd för att jag på något sätt har förstört det som fanns mellan oss.

Men det märks väl.

Hon ringde i morse och då lät Hon som vanligt. Hon sa att Hon lovat ringa exet också men att Hon inte ville det ifall exet hade fått med sig någon hem. Jag sa okej. Då blev Hon lite konstig, ungefär som att jag hade bekräftat att exet hade med sig någon.

(Jag vet att jag är väldigt bra på att läsa in saker som absolut inte finns och att missuppfatta och inbilla mig saker. Så det är säkert inget konstigt.)


Hon ringde för en stund sedan och sa att Hon åkte från stället där dom jobbar, och att Hon skulle vara framme här ungefär kvart över elva kanske. Och så sa Hon att Hon var sugen på att sätta sig på en uteservering och dricka öl. Får väl se om jag är välkommen att följa med.


Jag överväger att tvätta håret igen. Jag köpte en ny spray förra veckan som jag testade för första gången idag, den luktar jättestarkt och konstigt. Sött och kväljande. Mår illa av lukten och det är kanske ingen höjdare. Den sprayen lär jag ju aldrig använda igen!


Nu ska jag iaf göra något annat än att sitta här en stund.


Hej på sig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards