Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

En uppsats om helgen.

Av Hon som tittade in - 12 juni 2008 11:31

Ja det kanske kan tyckas att det är dags med en liten uppdatering så jag får väl ta mig i kragen.


Helgen var toppen, som vanligt när den spenderas med Henne.

Jag följde med och släppte av Hennes arbetskompis i fredags när Hon kom.

När vi kom hem gick vi och la oss ganska omgående. Låg och pratade en stund så vi somnade inte förrän någon gång runt två.

Jag vaknade vid halv fem av att jag hade väldigt ont i nacken. Gick på toa och när jag kom tillbaka till sängen hade Hon brett ut sig så jag inte fick plats. Pussade Henne på skulderbladet, Hon vaknade och frågade vart jag kom från.

Vi sov inget mer alls den natten. Låg och pratade en massa.

Hon frågade om Hon kunde göra något för att det skulle göra mindre ont.

Det slutade med att Hon satt och kliade mig under fötterna, jag bara älskar det!

Hon är så söt.


Vid halv elva begav vi oss mot Ikea och systembolaget.

På Ikea träffade vi på katt-kompisen som jobbar där. Katt-kompisen skulle höra av sig när hon slutat och mött upp sin dam.

Vi åkte hem till mig. Hon var tvungen att åka hem och greja så Hon lämnade mig.


När Hon hade åkt grejade jag lite. Katt-kompisen ringde och undrade om jag ville komma till stan och träffa henne och damen. Självklart ville jag det.

Mötte upp dom på en kinarestaurang. Pratade och skrattade en del. Katt-kompisen finner det väldigt roligt att göra mig generad så hon frågade om en massa saker.

Vi knallade mot systembolaget för dom ville ha öl. Det blev visst som så att jag köpte fyra cider. Vi bestämde oss för att sätta oss i parken vid muséet. Det var några som spelade där så det var massa folk. Vi satte oss så långt från spektaklet vi kunde komma.

Det var riktigt trevligt att sitta där, vi tog lite fula kort och så blev det några filmer på katt-kompisen och damen.

Strax efter sex kom Hon och hämtade oss. Vi köpte lite mat på Burger King och sen åkte vi hem till mig för att dricka lite och spela "Med andra ord". Jag och Hon vann överlägset.


Vi hoppade på en buss mot centrum vid halv tio. Katt-kompisen och damen fortsatte hemåt. Jag och Hon gick in på Harry's.

Först blev vi sittandes inne på en toalett och pratade jättelänge. Sen satte vi oss i en soffa och pratade ännu lite till. Hon var så trött att Hon somnade till några gånger. Så vid kvart i elva bestämde vi oss för att gå ut och vänta på ett par kompisar som skulle komma och sen gå hem. Men väl utanför mötte vi en gubbe som Hon jobbade tillsammans med innan Hon började jobba i Norge. Gubben var 62 år och rätt gullig. Hon blev jätteglad över att träffa honom så vi hakade på till The Bishop's Arms. Nu var det min tur att bli trött, men jag somnade iaf inte.

Efter ett tag kom dom där två kompisarna och joinade oss, då vaknade jag till lite. Den ena blev otrevlig mot Henne och Hon högg tillbaka. Den andra kompisen gick hem och den otrevliga gick han med efter en stund.

Vi kom därifrån strax efter ett, då var vi dödströtta båda två.

Vi blev utskällda av ett fyllo på vägen hem.

Väl hemma somnade Hon innan Hon ens hade lagt sig på sängen. Naturligtvis la Hon sig tvärs över nedre delen av sängen, Hon är omöjlig att väcka så jag låg ungefär som ett 'L' i övre delen av sängen.

Frampå morgonen la Hon sig normalt.


Vi sov länge. När vi vaknat till liv ringde Hon sin syster och frågade om det var okej att vi kom dit och utnyttjade deras gräsmatta för att sola lite.

När vi kom dit låg systern plus pojkvän redan ute i solen. Dom hade tagit med en stor filt till oss också.

Jag har nog aldrig sett Henne så tjusig. Hon hade på sig ett par korta, tajta, jeansshorts och en bh. Det var ruskigt kul!

Vi käkade vindruvor och vattenmelon. Sen passade Hon och jag på att ha lite vindruvskrig. Det är inte att rekommendera för jesus så kladdigt det blir. Hon kletade vattenmelon på mig också. Vi hade skoj!

När solen försvann bakom huset gick vi in. Hon och systern kollade på motorcyklar på internet. Hela deras familj är motorcykel-typar.

Sen åkte vi hem till mig. Vi spenderade hela kvällen med att kramas. Hon skulle egentligen åka hem, men sov kvar och åkte kvart över sex på måndag morgon istället.

Hon kom tillbaka en sväng vid elva för att säga hej då innan Hon åkte till jobbet.


Jag såg russindamen i Hennes bil. Det var inte bara en bild, utan två. Och så hade Hon en bild i plånboken också.

Hon berättade att Hon tejpat upp en massa bilder vid sängen, och till och med i badrummet. Hon är för rolig.


Det är helt otroligt hur bra det känns med Henne.

Vi pratade lite om förhållande i helgen. Hon sa att Hon jättegärna skulle vilja säga att Hon vill vara tillsammans med mig, men att Hon är för osäker på sig själv.

Men hey, vi har det ju bra nu.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle vilja vara tillsammans med henne.

Men varför stressa?


Min mupp.

 
 
Olof

Olof

13 juni 2008 18:30

Låter väldigt mysigt! :)
Hoppas du mår bra!

http://troligtvisinte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards