Direktlänk till inlägg 16 juni 2008

Intresseklubben antecknar.

Av Hon som tittade in - 16 juni 2008 17:38

Nu har jag varit sådär ruskigt dålig på att uppdatera igen.


Helgen är slut och Hon har åkt tillbaka till jobbet.

Hon sov hos mig hela denna helgen också. Helt galet bra känns det att ha Henne här.


I fredags följde jag med och körde hem två arbetskompisar till Henne, blev en liten roadtrip.

Sen åkte vi hem och la oss och pratade.


I lördags åkte Hon hem tidigt på morgonen för att greja med bilen. Hon kom tillbaka till mig vid lunch och så knallade vi ner på stan.

Hon skulle byta en t-shirt och jag behövde leggings (stavas det ens så?). Otroligt nog köpte jag en klänning i fredags. Jag har inte haft klänning på ungefär 8 år, tror jag.

Vi mötte upp några kompisar till Henne som vi käkade med. Sen kollade vi i några fler affärer innan vi sprang på ytterligare två kompisar till Henne. Fikade med dom och sen begav vi oss hem till mig.

Hade väldigt ont i ryggen och nacken så Hon bjöd på lite massage.

Vi struntade i förfest och stannade på hemmaplan och kikade lite på tv och drack i vår ensamhet.

Kompisen jag bor hos har ju en son, han och Hon lekte och härjade en hel massa.

Vid halv tio begav vi oss mot Nöjesfabriken. Vi hade tur så vi snubblade på en taxi alldeles utanför.

På Nöjes delade vi på en vinflaska och satt och pratade en hel massa. Vi fick sällskap av Hennes bästa killkompis och hans kompisar. Det var trevligt.

Lite senare dök även dom som var på förfesten vi struntade i upp. Lekte sociala med dom en stund.

Knallade hemåt någon gång vid ett.


Sov länge igår, sen åkte Hon hem för att greja klart med bilen.

Jag kände mig helt slut så jag låg och kollade på tv ungefär hela dagen.

Hon ringde vid halv sex och undrade om jag ville med och titta på folket som skulle på bal, det ville jag så jag skyndade mig som aldrig förr och gjorde mig i ordning.

När Hon väl dök upp sa Hon att Hon åkt förbi bal-stället och att alla redan gått in. Så skrattade Hon åt mig för att jag hade stressat för att hinna göra mig klar.

Hon ville bjuda mig på mat så vi strosade runt lite innan vi kom på vad vi ville ha, det blev pizza. Gott var det.

Efter pizzan gick vi in på Ica för att köpa konstig frukt. Där fick jag ryck och lekte mupp. Hon skrattade så mycket åt mig att Hon höll på att kissa på sig. Det var himlans roligt!

Hittade inte allt vi ville ha på Ica så vi gick vidare till Konsum. Där fick jag inte följa med in för Hon skämdes över mig. (Nej det gjorde Hon inte, men det kunde ha varit så. Hihi.)

Vi åt granatäpplen, passionsfrukt och två konstiga frukter till, smaskigt.

Sen slängde vi oss på sängen och pratade och kramades.


Innan vi somnade igår sa Hon att Hon tror att Hon börjar bli kär i mig.


Hon var tvungen att åka hem redan kvart i sex imorse. Blev tomt och svårt att somna om när Hon var borta.

Jordens åskoväder var det i morse/förmiddags också. Det hade slagit ner i ett hus i närheten av där Hon bor så det brann och var avspärrat. Hon var tvungen att ta en omväg på ca. tre mil för att ta sig till stan när Hon skulle till jobbet. Men Hon hann iaf hämta upp mig så vi fick säga 'hej då'. Jag följde med och hämtade Hennes arbetskamrat och sen släppte dom av mig i centrum.

Det blir bara jobbigare och jobbigare för varje gång Hon måste åka iväg till jobbet.

Saknar Henne redan som en tok.


Jag hade tid för att klippa luggen halv ett. Det blev en kortare snedlugg, blev bättre än innan.

När luggen var klippt väntade jag i lite mer än en timme på pappa. Vi käkade på Burger King och sen åkte jag hem.


När vi väntade på att Hennes arbetskamrat skulle komma till bilen sa jag att jag hade ont i magen. Då sa Hon, som vanligt: "Vill du prata om det?"

"Nej, jag skriver en bok istället, så kan du läsa den sen", svarade jag då.

Hon brukar nämligen säga just "skriv en bok" så fort jag säger något. Hon säger iaf så dom gångerna Hon inte ger ifrån sig ljudet "pffft" och säger att det dog en intresse-smurf.

Hon är allt bra rolig!

Så ja, iaf, jag var inne på Åhléns när jag väntade på pappa och köpte ett tjusigt block.

Jag ska skriva en bok. En bok om mitt liv som mig själv. En bok om mitt liv som superhjälte. En bok om mitt liv som mupp.

Det blir inte en bok om varje liv, jag tror det blir bättre om det blir olika kapitel bara.

Det blir nog en bra bok.


Vi har kommit fram till att vi beter oss som tonåringar. Typ sextonåringar.

När Hon är borta under veckorna blir det en hel massa sms och telefonsamtal.

En dag förra veckan pratade vi i sammanlagt fem timmar, varav tre och en halv timme var utan uppehåll.

Den här veckan är mitt ex tillbaka på jobbet där borta, så jag och Hon kan nog inte prata lika mycket.

Jävla människa, det där exet.


Nu ska jag återgå till att tycka synd om mig själv för att jag har mensvärk som inga värktabletter biter på.


Hej då.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards