Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Virrvarr och tragik.

Av Hon som tittade in - 3 oktober 2009 01:15

Det är så tragiskt. Jag läste igenom dom inläggen jag lagt ut senast här. Det tragiska är inte riktigt att jag skrivit eller egentligen vad jag skrivit.

Men någonstans gick det väldigt fel. Den där vännen jag skrev om 11 februari, när vi var på kryssningen.

Det blev verkligen så fel det kan bli. Det är inga hårda ord mot eller om varandra (inte hårda ord mot varandra iaf, och jag hoppas det inte är några om varandra heller).

Inte för att jag vet om det ens skulle vara möjligt med hårda ord mot varann, vi har inte haft kontakt alls sen då i februarui.

Jag försökte mig på att skicka ett grattis-sms till henne på hennes födelsedag i maj. Det svarade hon på i sin blogg.

"Har man inte hört av sig på tre månader behöver man inte skriva grattis heller."


Jaha, tänkte jag, här försöker jag gratulera henne på hennes födelsedag och får svaret i ett inlägg i hennes blogg.


Och hur många gånger hörde hon av sig till mig under den tiden? Eller efter? Inte en enda gång!


Hon vet hur hårt jag tog på allt som var mellan mig och tjejen jag var tillsammans med. Hur hårt jag tog det att en av mina bästa vänner väljer att umgås med mitt ex istället för mig. 17 års vänskap åt helvete.


Jag tycker att hon själv borde ha kunnat höra av sig åtminstone en enda gång.

Men den hårda sanningen var nog att jag inte betydde så mycket för henne trots allt.


Hur som helst sitter det en liten flicka inom mig som saknar sin lekkamrat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards