Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Den hemliga tjejen.

Av Hon som tittade in - 5 oktober 2009 23:15

Har varit nära till tårar hela dagen idag.

Det liksom bara hugger till inom mig och så är tårarna påväg, men eftersom jag inte varit ensam under dagen har tårarna svalts ner.


Nu ikväll satt jag och läste på en hemsida om en gammal klasskompis familj, hennes bror dog i en bilolycka för snart fem år sen. När jag läste hela historien om vad som hänt och så, så kom tårarna väldigt fort.


Och det var ju passande (eller inte) med tanke på att jag lite tidigare ikväll frågade henne på msn om vi kunde ringas och säga godnatt ikväll, för att jag ville höra hennes röst för att jag saknar henne så.

Naturligtvis får jag ett sms från henne mitt i mitt snyft- och tår-kalas där hon frågade om vi kunde säga godnatt då för att hon och hennes kompis skulle ut på stan.

Det var bara att svälja hårt några gånger, torka tårarna och ringa.

Det blev inte mycket till samtal då jag var ledsen men inte kunde visa det och inte visste vad jag skulle säga.

Hon hade inte heller mycket att säga så efter ungefär 8 minuter (då hade hon hunnit skälla på en hund flera gånger och pratat lite med kompisen också) sa vi godnatt och la på.

Hon fick viska att hon älskade mig för att inte hennes kompis skulle höra henne.

På fredag har vi träffats i sju månader.

SJU MÅNADER och hennes bästa kompis får inte höra att hon älskar mig?

Det känns helt fantastiskt.


Efter vi lagt på mer eller mindre forsade tårarna igen.

Nu har dom dock torkat och jag vet varken ut eller in.


Sömntablett, sen byta borr-dammiga sängkläder och sen försöka sova några timmar.

 
 
Olof

Olof

6 oktober 2009 11:45

Stackare. Det låter verkligen hemskt. Jag skulle aldrig klara av något sånt. Du är verkligen stark som klarar det. Jag tror på dig!

Det var ett tag sen vi hördes. Hej på dig.

http://tankeverksamhet.wordpress.com

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

6 oktober 2009 12:12

Olof: Hej, ja det var ett tag sen nu.
Tack för att du tror på mig! Men ärligt talat känner jag mig inte särskilt stark. Hade jag varit det hade jag nog inte stannat när situationen är som den är, då hade jag nog istället stått på mig.

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards