Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Hon som tittade in - 24 februari 2008 12:10

Ja, nu blev det ju så att jag inte träffade tjej nåt i fredags.

Hon skickade ett sms en timme innan hon skulle kommit och frågade om vi kanske kunde ses på lördan istället. Dom hade bestämt sig för att gå på krogen på fredan istället för på lördan.

Så jo, det sa jag att vi kunde.


Lördagen kom och tjej ringde. Jag frågade om vi skulle ses nåt. Hon svarade att vi nog kanske kunde göra det. Men att hon inte skulle ut och åka nåt alls på hela dagen, för hon ville inte riskera att bli av med körkortet (ganska smart tänkt, inte illa).

Jag skulle och kolla på den där lägenheten och den är inte så värst långt från där tjej bor, så jag sa att jag ju kunde komma till henne när jag ändå var i närheten. Då sa hon att hon skulle ringa senare.

När det började närma sig avfärd ringde jag och frågade om jag skulle komma för att jag skulle ta med kameran och datasladden isf så hon kunde få sälen-bilderna. Det gick bra sa hon.

Ingen av mina vänner tyckte jag skulle åka och träffa henne, dom tyckte det skulle vara mycket bättre att skita i henne. Men jag ville träffa henne för att se hur hon betedde sig och försöka prata med henne.

Väl där mötte hon mig vid hållplatsen, pratade lite löst om att jag hade hittat dit och om hur lägenheten såg ut. När vi kom in såg jag att hennes kompis var där.

Jaha, tänkte jag, då var det där om att prata kört.

Och oj, så rätt jag hade.

Vi satte oss i soffan, i en varsin ände så långt ifrån varann som det bara var möjligt, och tittade på tv. Hon kollade igenom kompisens kamera, på bilderna från nyår. Så jag hoppade dit för att titta jag med. Då sa hon typ tre meningar till mig. När vi kollat igenom bilderna flyttade jag mig en bit igen. Efter ett tag tyckte hon att jag skulle lägga in mina bilder i datorn, jag drygade lite för kompisen satt där. Kompisen flyttade sig iaf så tjej la in bilderna själv. Under tiden hon gjorde det ringde en kompis till mig och frågade hur det gick. Jag sa att det inte gick nå vidare, att tjej knappt pratade med mig. Klockan var väl runt halv åtta då. Kompisen erbjöd sig att hämta mig, men jag sa att jag ville stanna för att se hur det gick.

Tjej frågade vad jag skulle göra, jag blev lite snopen eftersom jag trodde vi skulle umgås så jag sa att jag inte skulle göra nåt. Då undrade hon vem jag hade pratat med. Jag frågade vad hon skulle göra, hon mumlade att hon inte heller visste. Hon hade pratat i telefon ett par gånger hon med, men jag frågade inte med vilka.

Vi tittade på melodifestivalen, jag och tjej sa inte ett ord till varann.

När klockan närmade sig halv tio sa tjej att hon snart skulle gå ut, jag satt ytterst på schäslongdelen med ryggen åt henne och kompisen så jag antog att hon pratade med kompisen. Jag trodde hon menade att hon skulle ut med hunden. Kompisen undrade vad vi skulle göra under kvällen, då svarade tjej att hon snart skulle gå till en kompis. Jaha, sa kompisen, ska ni dit?

Nej, svarade tjej, jag ska dit.

Sen skulle dom röka så tjej gick ut i köket, kompisen frågade om jag skulle med tjej och det sa jag att jag inte skulle. Hon sa att jag kunde åka med henne och en till in till centrum om jag ville. Jag tackade ja.

När vi väntade på skjutsen stod jag i köket och tittade ut. Tjej kom fram till mig och frågade varför jag stod där och tittade ut, jag svarade att jag stod där för att jag inte stod i det andra rummet. Hon undrade varför jag tittade ut och jag svarade att jag ju inte hade nåt bättre för mig.

Då började hon fråga om katten jag passade, vad den hette, om den var fin och sånna totalt meningslösa saker medans hon plockade med mp3-spelaren jag hade runt halsen. Sen var det dags att åka. Tjej skulle åka med till den där kompisen. Och så skulle två hundar med i bilen också. Blev lite trångt, hundarna satt mellan mig och tjej, hon mumlade ett tyst hej då till mig när hon klev ur bilen.

När vi kom till centrum skulle kompisen köpa cigaretter så hon klev ut och pratade lite med mig innan jag gick mot bussen. Det märktes att hon inte kände sig särskilt bekväm, hon var inte som hon brukar. Hon sa att jag skulle ha det så bra och kramade mig innan jag gick. Hon kramar mig aldrig annars.

När jag satt och väntade på bussen var jag så arg/irriterad/frustrerad att jag skakade. Jag tycker inte man beter sig så som tjej gjorde igår eller som hon gjort senaste veckorna.

Det finns gränser för hur mycket jag orkar. Det tog tvärstopp igår.

Jag kände att nu räcker det. Nu vill jag inte mer.


Åkte hem till katt-kompisen och satte mig vid datorn.

Mitt i natten skrev han det där exet och tyckte jag skulle komma till han. Vi skrev lite fram och tillbaka, och han undrade varför jag inte ville försöka med han igen. Jag förklarade att det kändes en del när han dumpade mig för sitt ex. Och det förstod han. Jag förklarade också att jag skulle tänka mig lite för innan jag ger mig in i nåt igen, för att det bara blivit skit senaste gångerna jag träffat nån och att det tar så mycket energi från mig.

Men jag hade ingen större lust att sitta där i min ensamhet och grubbla över tjej, så han fixade så att jag blev hämtad och vips så var jag hemma hos honom.

Hade inte varit där sen i november, och hade inte träffat han sen dess heller. Men det kändes helt okej faktiskt.

Ett par kompisar till han var där, dom hade lan. Men dom sov.

Så jag och ex kollade på en massa roliga youtube-klipp och pratade lite.

Tidigt imorse gick vi och la oss. Jo, jag vet att jag hade bestämt mig för att bara träffa honom som kompis. Men nu blev det kanske inte riktigt så..

Och ja, jag har lite ångest nu.

Dels för att jag trots allt ändå tycker om tjej, och dels för att ex gjorde som han gjorde. Och jag har nog helt enkelt inte dom känslorna för honom längre heller. Känns som att det blev så mellan oss inatt som en protest mot hur tjej varit, för att liksom få ett avslut. (Inte smart, jag vet. Nej, inte särskilt genomtänkt heller.)

Åkte tillbaka till katt-kompisen med bussen vid tio imorse. Ex åkte redan tjugo i tio för han skulle jobba.

Blev inte mycket sömn, vi somnade väl inte förrän runt sju och så ringde alla väckarklockor strax innan nio. Så jag är ruskigt trött nu.


I fredags pratade jag med tjejs kompis på msn. Han frågade vart jag hade tjej, jag sa att hon säkert var påväg på efterfest då, att hon varit på krogen.

Han sa att han inte förstod hur hon orkade, eftersom hon var på krogen på torsdagen också och sen till en kompis efter det.

Jag skickade sms till tjej tidigare på kvällen och frågade vad hon gjorde, hon svarade en och en halv timme senare att hon hade letat sprit och precis satt sig ner.

Förstår inte varför hon inte bara kan vara ärlig mot mig?

Om hon inte är ärlig när det gäller sånna grejer kan hon ju lika gärna ljuga om vad som helst.


Nej, nu ska jag vila lite.

Jag återkommer, var så säker.


I keep taking the blame.

Ovido - Quiz & Flashcards