Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

I keep loosing my faith.

Av Hon som tittade in - 26 februari 2008 01:57

Tjej skrev sms igår eftermiddag. Frågade vad jag gjorde och om jag kunde komma in på msn. Jag svarade att nej, det kunde jag. Inte just då.

Hon skrev en massa sms, jag var nog ganska kort mot henne. Kanske aningens löjligt, men det kändes bra att inte göra som hon ville.

Hon skrev att hon ville prata lite med mig och att det skulle vara lättare på msn än via sms, men att det bästa vore att ses och prata men att hon har så svårt att prata om sånna saker. Jag skrev att jag inte ville prata med henne just då. Då undrade hon om vi skulle bryta, utan att prata. Om det inte vore bra att prata, kanske. (Nu förstår inte jag riktigt vad det är vi ska bryta, om vi aldrig har varit tillsammans?) Så jag svarade henne bara kanske.

Hon skrev att hon trodde det vore bra. Mitt svar löd: "Tror du? Men jag tror nog inte jag vill prata med dig just nu."

Hon skrev förlåt en massa gånger. Förlåt för att det blev som det blev. Att det inte var meningen, men att hon inte kan styra över sina känslor. Jag svarade att jag vet att man inte kan styra över känslor. Men att man kanske kan vara ärlig iaf.

Skickades lite fram och tillbaka, tills jag skulle kolla på film med bror och hans tjej, då skrev jag att det var väl inga viktiga saker jag inte trodde hon vart helt ärlig om. Men att jag skulle kolla på film och att vi skulle höras någon annan gång.


Det kändes lite bra att kunna säga ifrån lite. Även om jag vet att det liksom inte hjälper, att vi nog borde prata. Och jag vill prata med henne, men jag vill att det ska vara på mina villkor, jag har fått rätta mig efter henne så mkt sista tiden. (Jo, jag hade väl kunnat säga ifrån tidigare och jag får skylla mig själv. Men det känns ändå lite som "bättre sent än aldrig", för min egen skull.)


Eftersom jag inser att det är bättre att prata med tjej så snart som möjligt, att det nog blir lite knasigt om man väntar för länge, skrev jag till henne på msn ikväll.

Frågade om hon ville prata. Hon sa att hon strax skulle få besök och att hon hängde tvätt. Så frågade hon hur det var med mig.

Jag svarade att jaha, då får vi väl ta det en annan gång.

Hon frågade en gång till hur jag mådde. Kanon vettu, svarade jag då, och frågade hur det var själv. Hon undrade om det var säkert att det var bra med mig och skrev att det väl var bra med henne.

Jag frågade om det inte skulle vara bra med mig. Det visste hon inte. Och sen undrade hon om vi inte kunde prata lite senare om jag var på msn då.

Jag svarade att hon kunde ju skriva så fick vi se, att jag är hos en kompis.

Det är snart tre timmar sen nu, jag misstänker att det inte blir mer prat med henne ikväll.


För övrigt är jag nog kanske lite arg.

Dumt, det tar ju bara en massa energi från mig.

Får försöka släppa detta och gå vidare, blir väl inte så lätt - men vad kommer gratis här i livet egentligen?


Who doesn't and who matters?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards