Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Nattlig uppdatering. Eller kanske uppsats?

Av Hon som tittade in - 29 februari 2008 04:17

Jag kunde inte somna om på hela natten efter att jag blev väckt av telefonsamtalen igår. Var vaken ända till halv elva i förmiddags.
Så jag fördrev tiden med att titta på youtube-klipp, bland annat på folk som får sina dermal anchors gjorda (sånna piercingar jag har vid ögat och på bröstkorgen).
Såg ett klipp på en person som gjorde två stycken där vid ögat och jag får nog erkänna att det var tur att jag inte såg det klippet innan jag gjorde min, då hade jag aldrig vågat. Jag är inte direkt känslig när det gäller sånna saker, men det såg riktigt äckligt ut, det var så att det vände sig i magen på mig.
Fast det var bara första gången jag tittade på klippet som jag tyckte det såg sådär riktigt vidrigt ut, det var nog för att jag inte visste hur mycket det faktiskt blöder och hur brutalt det ser ut. Jag var lyckligt ovetandes om det när jag gjorde mina. 
Jag säger bara usch!
Men jag blev inte avskräckt för det, jag ska ha fler.

Vart sådär ruskigt trött idag igen (kan ju bero på att jag inte hann sova så länge innan pappa började väcka mig vid tolv).
Kvart över ett ringde en kompis, hon undrade om jag kanske vill vara kattvakt till veckan igen.
Och varför inte? Då får jag ju komma härifrån lite, blir som semester.

Var till sjukgymnasten idag, det kändes en del men det gick väl bra.
Sen knatade jag till mamma på jobbet och satt där tills hon slutade. Hon följde med mig till apoteket och sen följde jag med henne och handlade åt mormor. Följde även med till den där mormodern. Hon är att bra lustig ibland.
Var lite effektiv när jag kom hem och plockade iordning på lite grejer och dammsög i hallen och köket, sen kom bror och kidnappade tillbaka dammsugaren. Min dammsugare är liksom lite mätt och jag kan inte riktigt dra mig till minnes vart jag lagt dom andra magarna till den. Plus att den tappat ett hjul, jo det är hårt att tjänstgöra som snabeldrake hos mig.

Jag köpte minsann två böcker på bokrean idag.
Sista delen i en trilogi, så nu fattas bara första boken. (Det är överskattat att köpa den först.)
Och så köpte jag en sån där otroligt mogen ungdomsbok, den var fruktansvärt djup.
Men oj vad jag skrattade! Satt här i min ensamhet och skrattade högt för mig själv medans jag läste och läste och önskade att boken aldrig skulle ta slut. Helt klart min humor och det roligaste var att det kändes som att det som huvudpersonen sa och gjorde är sånt som jag lätt kunnat hitta på. Jo, hon är väl ungefär 14 år eller något sånt.
(Och det säger väl allt om varför folk har svårt att tro att jag fyller 24 i år..?)
Läste ur den boken och grät en skvätt över att det roliga varade så kort, men jag får väl läsa den ett par gånger till.

Jaha så på lördag kanske det blir till att gå och se Kent.
En i stort sett helt okänd människa frågade om jag ville gå med. Han hade två biljetter men ingen att gå med.
En kompis tyckte att jag skulle följa med. Vad har jag att förlora liksom?
I mitt stilla sinne föreställer jag mig en mängd olika scenarion (heter det så?).

Nr.1: Han kanske bara lurar mig. Bestämmer möte med mig någonstans innan, jag går dit och så står han och gömmer sig och skrattar sig till döds över hur dum jag är som gick på den lätta.
Nr.2: Han tar med mig på Kent och buttar mig utför en trappa så att jag bryter tre ben och arton revben som punkterar mina lungor och hjärtat helst.
Nr.3: Han tar med mig på Kent och fyller mig med massa dricka så att jag ska bli kissnödig. Så när det är slut och jag ska gå på toa följer han efter mig, stryper mig, styckar mig och spolar ner mina kroppsdelar i toaletten. Självklart utan att någon lägger märke till allt blod och sånna detaljer.

Tackar som frågar, men jag är inte det minsta paranoid eller så. Jag mår alldeles utmärkt.
(Och för övrigt så tänker alla andra precis som mig, bara att dom inte riktigt vill erkänna det.)

Somnade faktiskt riktigt tidigt ikväll, redan vid halv elva - elva. Men då vaknade jag hundra gånger och lyckades inte somna om då jag vaknade vid halv ett.
Jag är nog kanske lite trött nu ändå. (Jaha, man kunde nästan räkna ut det på mitt resonemang angående Kent?)
Jaa, det måste bero på det. Nickar instämmande.
För jag är aldrig sån i vanliga fall. Skakar frenetiskt på huvudet.


Nej, det kan inte stämma.

Snälla lämna mig inte ensam i mörkret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards