Alla inlägg den 18 december 2007

Av Hon som tittade in - 18 december 2007 23:06

Inatt drömde jag att "Ugly Betty" sålde bilar. Man kunde sitta i en stol bredvid bilarna som var som en karusell, fast utan bälte, så det var spännande. Det kittlades en hel massa i magen.
Sen drömde jag att jag var ute och gick i stan för att möta upp en kompis. Vi skulle hämta hennes cykel i ett garage, men porten var lite konstig så först höll hon på att öppna den i huvudet på mig. Även om den var öppen gick det inte att gå in, så hon fick plocka bort alla plankor, två åt gången. Väl inne öppnade hon en flaska rödvin som hon drack ur vinglas stora som värmeljushållare.
Sist drömde jag att jag tog mig en språngmarsch på en grusväg med massa vattenpölar, det var inte jättetorrt.


När vi väl vaknat till liv idag tog vi en liten promenad med hunden (ja, i något annat än pyjamasbyxor var ju inte att vänta sig) innan tjejen och hund begav sig mot stora staden.
Strax före kl 14 blev jag hämtad av bror, kompis och pappa.
Släppte av pappa inne i stan och sen åkte vi andra raka vägen till studion. Oj, vad nervös jag var!
Men jag vågade göra den där piercingen, och den är nog den som egentligen gjort minst ont att göra.
Det som gjorde ondast var bindvävsmassagen jag fick innan han började sticka i mig och greppet han var tvungen att ha för att få dit smycket. Annars var det mest bara obehagligt.
Det tog ganska lång tid och mycket krånglandes för att få dit smycket, blev lite blodigt, men oj så tjusigt resultatet blev!
Nästan så att jag överväger att ringa imorgon och beställa tid för en till.


Ikväll blev det två filmer med bror och kompis. "Dead silence" (eller nåt sånt), som var en riktig skvätt-film. Och "Tomie" som skulle vara en läskig film men som mest bara var jättelöjlig. Vi fick oss ialla fall ett gott skratt.
Hamnade som vanligt här en sväng.
Men nu ska jag slänga mig på soffan och kika på en sista film innan det är dags att sova.


Nej, det där med smärta är inget jag föredrar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards