Alla inlägg den 21 december 2007

Av Hon som tittade in - 21 december 2007 14:34

Jag slapp åka till stan för att trängas med allt folk som gör sista julklapps-köpen. Kompisen åker med sin mamma istället. Himlans tur för då sparar jag lite på kroppen och så slipper jag stressa ihjäl mig.
Skulle ha vart till studion och hämtat smyckena jag beställde men jag kan ändå inte byta dom själv så jag tar det när jag ska dit och pierca mig istället.

Inatt drömde jag om en stoooor hårig spindel. Den var svart- och gulrandig. Bror fick med sig den in när han var ute och grejade, den hade satt sig bak på hans stövel. Den var jätteäcklig och jagade mig. Så jag ställde mig på en köksstol, men då började den klättra upp på den så jag fick hoppa ner och springa till en annan stol. Då kom äckelspindeln till den stolen så jag sprang mellan stolarna, och spindeln efter, hur länge som helst. Jag tog en tur till sovrummet där pappa låg och sov med jämna mellanrum, men spindeln följde efter mig överallt.
Det var panik! Efter ett tag plockade bror fram en sopborste för att det blivit små svarta grejer efter spindeln. Den hade tappat några ben så bror trodde den höll på att dö. (Mohaha!)
Den kröp in i en plastpåse och så ringde min telefon så jag vaknade, vilket var en lättnad. Jag hatar såna där mardrömmar!

Min mamma ringde från det andra landet igår. Allt hade gått bra och dom kom fram hela. Deras mobiler funkar tydligen inte där borta så hon skulle ringa någon annan dag igen.
Dom hade det varmt och folk gick runt i sommarkläder. (Nej men vad konstigt, man skulle nästan kunna tro att dom hade pälskappor och snowjoggings.)

Nu ska jag försöka peta i mig lite frukost (ja, när man inte ätit sen man vaknade så är det frukost oavsett vad klockan är och vad man äter) och sen vila lite. Kroppen mår inte bra men jag tänker inte låta den hindra mig idag!
Och ikväll blir det inflyttningsfest, förmodligen krogen och sen till tjej.


Då är jag jag.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards