Direktlänk till inlägg 25 december 2007

Julotta.

Av Hon som tittade in - 25 december 2007 16:52

Det var trevligt att träffa kompisen igår. Vi kollade inte på någon film och vi drack inget te, men vi pratade i flera timmar. Närmare bestämt till halv fyra imorse (förutom när jag pratade i telefon då, som jag aaaldrig gör).
Kvart i fyra traskade vi iväg mot lilla kyrkan där vi skulle möta upp kompisens pappa. Det var en hel massa folk som skulle gå fackeltåget, mest en hel drös med konfirmander. Kändes inte alltför säkert att dom tryckte facklor i nävarna på en massa barn som tycker det är kul att jaga varandra och fäktas med brinnande saker. Helst ska dom tända eld på alla buskar man går förbi också.
Men fram till stora kyrkan kom vi tillslut ialla fall, utan att brinna upp eller bli överkörda.
Då var det dags för gudstjänst (wohoo.. helst hade jag vänt och gått hem, men det gick ju inte), så in i kyrkan traskade vi. Väl inne träffade jag på min farbror som tydligen sjunger i kyrkokören. (Det är nästan pinsamt vilken koll man har ibland.)
Det sjöngs psalmer, lyssnades på kören och på predikningar. Det var lite drygt att lyssna på prästen när han stod där framme och malde på, så ögonlocken blev tyngre och tyngre och plötsligt föll dom ihop med en smäll och hakan närmade sig bröstet i rasande fart. (Ja, jag råkade nicka till. Som tur var satt vi nästan längst bak.) Gissa om jag var glad när det var slut och vi fick åka hem. (Japp, vi slapp att gå. Fick åka kyrkbuss.)
Var hemma kvart över sex imorse ungefär. Pratade lite i telefon och sen läste jag lite innan jag somnade någon gång runt halv åtta.

Så idag sov jag ända till halv fyra, med avbrott när pappa ringde för att väcka mig dom där fem gångerna.
Nu ska jag hoppa i duschen så jag är klar när tjej och hund kommer.

Blir ingen utgång för min del ikväll.


Den där Ernst vettu..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards