Alla inlägg den 1 december 2008

Av Hon som tittade in - 1 december 2008 22:39

När jag skrev sist hade jag mer eller mindre bestämt mig för att bryta med Henne.

Hörde inget från Henne på hela onsdagen och jag hörde inte heller av mig.

I torsdags när jag var inne på Lindex knackade det på skyltfönstret, fattade först ingenting men sen såg jag att det var Hon som stod utanför och vinkade. Jag svor för mig själv och gick ut för att hälsa på Henne.

Vi pratade lite allmänt, kändes lite konstigt först. Följde med Henne till Tre-butiken och sen gick vi i lite fler affärer. Följde med så Hon fick äta på McDonald's. När vi satt där frågade Hon om Hon fick följa med mig hem och sova lite, Hon hade inte sovit något på två dygn.

Jag skulle träffa en kompis vid sju och Hon skulle hälsa på sin farmor på sjukhuset vid samma tid så det passade bra.

Åkte hem och la oss. Hon slocknade nästan på en gång, med armarna runt mig. Jag tittade på tv medans Hon sov.

Det känns som att det verkligen är så det ska vara. Hon och jag.

Jag kan inte föreställa mig mig själv med någon annan än Henne. Finns ingen som är så bra. Som kan få mig att må så bra. Men samtidigt så dåligt.

Kan inte tänka mig att jag skulle kunna känna såhär för någon annan.

Finns inte en tanke på att träffa någon som inte är Hon. Jag vill inte ha någon annan.

Blev lite knas innan vi åkte tillbaka till stan så det kändes inte helt okej när vi sa hejdå.glömde min alkohol i Hennes bil så lite senare på kvällen skickade jag sms och frågade om vi kunde mötas upp på stan någon gång under fredagen innan Hon skulle börja jobba vid 18. Det kunde vi.


Så på fredagen tog jag bussen vid 14. Hon skulle höra av sig när Hon vaknat till liv. Hon ringde vid 15.30 och undrade om inte jag kunde komma dit. Hon var hos sin syster. Hon lät jättekonstig, typ som att Hon var ledsen, men det var för att Hon hade så himlans ont i magen.

Jag började gå mot systern så hämtade Hon upp mig efter en bit, mitt lokalsinne är inte det bästa.

Hon hade legat och vilat innan Hon åkte så Hon hade bara dragit på sig jackan över underkläderna, stoppat fötterna i ett par skor och lindat en filt om benen. Jag skrattade lite åt Henne.

När vi kom hem till systern gick Hon och la sig igen. Hon sa att Hon inte kunde sova själv så jag var tvungen att ligga bredvid Henne.

Hon hade så ont att Hon ringde jobbet och fick börja 19 istället och bara jobba till 23 istället för till 06.

Jag fick hålla om Henne och klappa Henne på magen ända tills vi skulle åka.

Hon släppte av mig hos en kompis för Hon ville träffa mig när hon hade rast vid 20. Men när klockan blivit 20.40 hade jag fortfarande inte hört något från Henne, blev orolig och försökte ringa Henne men Hennes batteri var slut. Hon ringde mig strax innan 22 och ville jag skulle åka med Henne sista timmen så det gjorde jag. Det var trevligt.

När vi satt i bilen insåg jag att jag är så himlans kär i Henne så det är inte sant. Hon är den finaste som finns!

När Hon jobbat klart åkte vi och käkade och sen hem till min kompis. Kompisen jobbade så vi gick för att säga hej en snabbis, men hon hade så fullt upp att hon inte såg oss. Så vi gick hem till kompisen igen och slängde oss på soffan. Kikade lite på tv och så tills kompisen kom hem vid 3.

Hon och jag sov kvar där.

Jag var lika övertygad denna gången om att det är så det ska vara.

På lördagen åkte jag hem ganska tidigt för att göra mmig iordning. En kompis fyllde 18 så vi skulle på krogen.

Trodde Hon skulle jobba så jag blev väldigt förvånad när Hon ringde och sa att Hon var ledig och skulle ut med en kompis. Hon hade dåligt batteri så Hon var tvungen lägga på ganska snabbt.

När vi satt på Score lite senare på kvällen skrev jag till Henne och frågade vart Hon var, vart Hon skulle sova och om vi hann ses innan Hon skulle sova. Hon svarade att dom var på Nöjesfabriken, att Hon skulle sova där Hennes kompis sov och att vi fick se senare om vi hann ses. Jag kände mig ganska dissad och hörde inte av mig mer.

När jag stod och beställde mat på Burger King var det någon som pickade mig på axeln. Vände mig om och där stod Hon och log mot mig. Hon och kompisen var stressade för dom skulle med en buss, men vi kom fram till att dom skulle följa med och sova hos min kompis.

Mötte upp min kompis och hennes dejt och skulle gå hem till henne tillsammans. Men av någon anledning blev det fel och hon sa att dom skulle sova hos dejten istället sen gick dom.

Kände mig jättedum så jag tänkte ta nattbussen hem istället. Hon ringde till min kompis och pratade med Henne. Då sa min kompis att hon inte var sur och att vi kunde sova där. Vi gick till min hållplats så att jag inte skulle missa bussen ifall jag skulle med den.

När vi stod där och dividerade om hur vi skulle göra kom Hennes kompis på att hon hellre ville ta en taxi hem, men att vi gärna fick åka med dit. Det ville jag inte. Innan vi hunnit bestämma hur vi skulle göra kom min buss, det blev jättejobbigt för det gick inte att få ur Henne vad Hon ville och jag kunde inte bestämma mig. Det resulterade i att Hon sa att jag skulle skynda mig och springa, Hon var inte allvarlig men det blev så jobbigt att jag blev massa ledsen. Hennes kompis sa att Hon skulle ta en taxi och så gick hon. Kvar stod Hon och jag. Hon kramade mig och ville att jag skulle sluta vara ledsen. Efter många om och men gick vi hem till min kompis iaf. Hon var inte sur, vi satt och pratade lite innan det var dags att sova.


Söndagen blev det käk och en hel del slappande innan jag skulle med bussen kl.17 Hennes buss gick inte förrän 17.50 så Hon stannade kvar hos min kompis så länge. Jag tycker det är jobbigt att lämna Henne där, så jag var ganska nere när jag gick.

Fick sms av Henne ganska sent igår kväll där Hon frågade om jag mådde bra. Jag svarade att jag inte gjorde det och undrade om Hon gjorde det. Hon svarade nej, och undrade om Hon är dum mot mig. Att det känns som det.

Jag tycker inte Hon är dum mot mig, jag vill ju ha Henne. Hon sa att Hon kände sig som idiot nummer ett för att vi myser och så när vi ses.

Jag sa att jag vill. Hon menade på att vi ju inte är tillsammans. Och så sa Hon förlåt, att Hon inte vill såra mig men ju gör det.

Jag svarade att Hon inte behöver säga förlåt. Att jag på ett sätt får skylla mig själv eftersom jag vet att Hon inte vill vara tillsammans med mig, men ändå vill jag inget hellre än att bara få vara nära. Att jag inte varit så "pigg" på länge som jag varit efter att vi setts dom här dagarna.

Hon svarade okej. Och att min närhet betyder mycket. Att Hon har svårt att sova, men när Hon lägger sig bredvid mig så tvärslocknar Hon.

Sen skrev vi godnatt. Men jag kunde inte sova så efter en stund skrev vi lite till. Jag undrade om Hon tycker jag är dum mot Henne, men det tycker Hon inte.

Hon undrade varför jag inte kunde sova eftersom jag hade tagit sömntablett. Och jag svarade att det kanske var för mycket att tänka på.

Hon undrade om det var Henne jag menade. Och jag svarade att det var det, bland annat.

Hann somna innan jag fick svar. Hon skrev iaf att Hon hatar att få mig må dåligt. Svarade imorse att det typ bara är Hon som kan få mig att må bra.

Till svar fick jag att det känns förjävligt att ge mig falska förhoppningar, samtidigt som Hon känner sig beroende av min närhet.

Jag skrev att jag kommer hoppas ända tills jag får ett riktigt nej av Henne. Att jag inte mår bra av att inte få träffa Henne och om det är så Hon känner kan vi väl träffas iaf.

Hon skrev att det var klart att vi kan. Men att det känns som att Hon bara kommer såra mig gång på gång.

Jag svarade att jag inte tror Hon kommer det. Men att Hon den dagen Hon kommer på att Hon inte vill träffa mig längre, när Hon kommer på att det inte finns några känslor, ska säga det till mig.

Sen kom vi fram till att Hon skulle hämta mig när jag hade tränat klart och ta en tur på stan.

Sagt och gjort. knallade i lite affärer och så var jag med och höll Henne sällskap när Hon solade. Sen sa vi hejdå och jag knallade iväg och pratade lite med en kompis som jobbade innan jag åkte med bussen hem.

Trillade i säng på en gång jag kom innanför dörren och blev liggandes till klockan var över halv åtta ikväll.


Hon jobbar nu, har inte hörts så mkt. Hade velat prata med Henne innan jag sover men Hon är på lära och blir själv först efter tolv.. Jag borde egentligen sova för längesen eftersom klockan ringer vid halv sex imorgon.. Usch.


Jag förstår att mina redogörelser för mina och Hennes samtal och sms inte är särskilt intressanta och inget man vill läsa. Men jag skriver för min egen skull. Och för att mina kära kompisar ska slippa lyssna på mig.


Mot drömmarnas land.

Ovido - Quiz & Flashcards