Alla inlägg den 5 december 2008

Av Hon som tittade in - 5 december 2008 22:55

Jag somnade inte förrän efter tre inatt och när jag väl somnat drömde jag jobbiga drömmar om Henne och vaknade hur många gånger som helst innan klockan ringde tio över sex.

Var så himlans trött så jag snoozade så många gånger det gick och fortsatte sova sen. Pappa skulle ringa kvart i sju och väcka mig så jag tänkte att det var lugnt. Men han försov sig och ringde först tio över sju.

Skulle egentligen med bussen klockan åtta.

Hade så väldigt ont i nacken och var totalt slut så jag orkade inte. Ringde gymmet strax innan nio och vi kom fram till att jag skulle stanna hemma och vila idag, så skulle han boka tid till massören och sjukgymnasten åt mig till veckan.

Har nog gått ut lite väl hårt med träningen nu i början.


Efter vi lagt på gick jag upp och borstade tänderna och sådär och sen kröp jag i säng igen.

Tänkte en hel massa på Henne.

Jag hade tänkt skriva sms till Henne inatt och säga att det kanske är lika bra att Hon inte hör av sig om någon dag som Hon sa att Hon skulle göra. Hon tyckte vi skulle prata ut om att vi inte ska ses på ett tag och inte höras varje dag. Men det finns väl inte så mycket mer att säga om saken.

Jag skrev inte till Henne. Och har inte gjort det under dagen heller.


Vet att Hon ska ut på krogen imorgon. Tänkte försöka se om jag kunde få träffa Henne en sväng för att få säga hejdå och säga att jag vill att Hon ska må bra och vara lycklig och att det nog blir bäst för Henne om vi bryter helt nu istället.

Det kanske vore smidigare att skriva till Henne istället för att träffa Henne.

Men jag vill så gärna bara få säga hejdå..


Jag vill inte.

Av Hon som tittade in - 5 december 2008 01:11

Strax efter att jag skrev det senaste inlägget fick jag sms från Henne, Hon undrade om jag var vaken så Hon kunde ringa.

Vi pratade i typ 55 minuter.

Jag skulle ha skrivit till Henne lite tidigare och sagt att vi inte kunde prata något inatt för att jag skulle sova.

Inget bra samtal.


Vi ska inte ses på ett tag framöver, och inte höras varje dag.

Hon ska fokusera på sitt och jag på mitt.

Jag ska inte tänka så mycket.

Det är vad Hon tycker blir bäst.

Inte jag.

Men det var väl det här jag ville?

Att bryta nu?

Att Hon skulle bryta med mig så att jag slipper bestämma?


Men det gör så jävla ont!

Kändes som att jag inte fick någon luft när Hon sa det.

Som att den sista hela lilla biten inuti mig gick sönder.


Jag vill inte må såhär.

Jag orkar inte.

Jag vill bara slippa.


All that's left's goodbye

Ovido - Quiz & Flashcards