Direktlänk till inlägg 14 december 2008

Jag blir så trött på mig själv.

Av Hon som tittade in - 14 december 2008 23:43

En halvtimme efter det senaste inlägget fick jag svar från Henne där Hon skrev att Hon var med en kompis så Hon kunde tyvärr inte prata.

Det skickades ett par sms fram och tillbaka innan vi kom fram till att jag kunde ringa på fredagen efter klockan 19, för då skulle Hon jobba.


Jag ringde Henne kvart över ett natten till lördag. Jag var otroligt trött så stora delar av samtalet är suddigt.

Men det framgick iaf att Hon var besviken på mig över att jag är svartsjuk på min kompis, att jag bara är jättelöjlig.

Jag sa att jag vet att det är löjligt, men att jag faktiskt inte kan hjälpa hur jag känner.

Hon tycker fortfarande det är bäst om vi inte hörs på ett tag. Jag ville ha ett datum på när ett tag har gått, så innan jul ska vi inte höras mer.

Hon förklarade att Hon tycker det är jobbigt att veta att Hon ger mig falska förhoppningar när vi ses och så där.

Jag sa, ännu en gång, att jag kommer hoppas på att det blir Hon och jag igen ända tills jag får ett "nej" rakt ut. Att Hon inte bara kan säga att Hon inte kan eller vill ha ett förhållande just nu, men att man aldrig ska säga aldrig.

Hon sa att jag måste gå vidare.

Då frågade jag vad det innebär. Om det betyder att det aldrig mer kommer bli vi. Och Hon sa att det betyder det. Men när jag lite senare frågade om Hon har kommit över mig ville Hon inte svara, Hon tyckte inte att jag skulle ställa såna frågor för Hon ville inte prata om det.


Då börjar ju jag fundera på vad det betyder?

Om Hon har kommit över mig är det väl inte så svårt att säga det?


Jag frågade om Hon tyckte det var svårt att säga att det inte kommer bli vi igen.

Hon svarade något om att det inte är lätt att säga det till någon man bryr sig jättemycket om men som man inte passar ihop med när det kommer till personligheten.

Jag fattade ingenting, för det har Hon aldrig ens nämnt att Hon tyckt innan.

Och jag förstår fortfarande inte på vilket sätt vi inte passar ihop.

Hon sa även att Hon inte är redo för något förhållande, och det kan jag däremot förstå. Hon har nog en del att ta itu med innan Hon börjar fundera på att inleda ett förhållande med någon.

Hon sa även att jag måste lära mig stå på egna ben, att jag inte kan vara så beroende av Henne.

Att när jag har lärt mig klara mig utan Henne så kommer Hon finnas där igen.

Att Hon hoppas att vi någon gång i framtiden kommer att kunna umgås som vänner.

Att Hon bryr sig jättemycket om mig.

Hon vill att vi ska kunna prata och Hon vill veta hur jag mår. Men Hon tycker inte det är kul att höra att inget är bra någon gång.

Jag sa att jag inte kan säga att det är bra när Hon frågar bara för att det är vad Hon vill höra.

Men att allt faktiskt inte är pest och pina. Att det faktiskt finns bra saker. Att när det händer något roligt så vill jag inget hellre än att berätta det för Henne, men det är inte möjligt nu.


Hur trött jag än var kunde jag ändå inte somna förrän flera timmar senare efter att vi lagt på.

Kände mig jättekonstig, inte okej någonstans.

Så jobbigt när det blir såhär.


Innan jag ringde var jag helt säker på att det skulle bli sista gången vi pratade. Att det fick vara nog nu.

Men så fort jag hör Hennes röst och Hon börjar prata så spelar det ingen roll om jag inte riktigt vet om jag kan lita på det Hon säger, Hon får det att låta sant. Och då veknar jag på en gång.

Då skulle Hon kunna säga till mig att hoppa från en bro och jag skulle inte protestera. (Kanske inte riktigt så, men ni förstår nog hur jag menar.)


Jag köpte ett kort under veckan som jag hade tänkt skicka till Henne. Hade tänkt skriva ner lite tankar och sådär.

Nu är jag inte det minsta sugen på att skicka det längre.

Ett steg i rätt riktning kanske?

Men så går det en liten stund och så sitter jag där och funderar över hur jag ska formulera mig och hur många frimärken som behövs.


Jag skulle kunna sucka mig slut på den här situationen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards