Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Skit också.

Av Hon som tittade in - 26 december 2008 23:20

Det känns som att det är dags för ett nytt inlägg nu.

Men risken finns att det blir ett lika inte kort inlägg som det sista.

Får försöka hejda mig lite kanske.

Jag kan inte hejda mig, här kommer därför en hel redogörelse för gårdagens samtal och sms.


Var ute med kompisen igår. Förfestade hos henne och en till kompis var med. Det var trevligt.

Lite senare kom Hon förbi, Hon hade rast då. Hon agerade bartender och stod i köket typ hela tiden Hon var där.

Jag gick och mötte den där killen jag träffade för drygt ett år sen.

Har inte träffat han sen i somras när jag var där och hämtade pappas gitarrböcker. Det var trevligt. Men det kändes lite knas att Hon och han var där samtidigt.

Hon ville inte träffa honom då i somras.

Jag satt i köket och pratade lite med Henne.

Frågade vem Hon var på krogen med i lördags då när jag träffade Henne där, om Hon var där ensam.

Hon sa att Hon var där med sitt ex och hennes kompisar.

Jag blev väldigt förvånad. Hon gick hem ganska tidigt från krogen då, och när Hon kom för att säga hejdå undrade jag varför Hon redan skulle gå.

"Det blev sån olustig stämning".

Och jag undrade om det var för att jag var där.

"Nej, men jag visste inte att mitt ex skulle vara här".

Men det hade Hon inget minne av igår, att Hon hade sagt så.


När Hon gick från kompisen igår sa Hon knappt ens hejdå till mig.

Hon tog sina saker i köket och sa att det var dags att åka och jobba igen, sen gick Hon ut i hallen och sa hejdå till alla andra. När jag kom ut i hallen tittade Hon knappt på mig. Det gjorde ont.

Så en stund efter att Hon gått skickade jag ett sms där jag skrev att det där kändes konstigt.

"Nehe", var svaret jag fick.

När jag frågade om Hon inte tyckte det skrev Hon:

"Det enda som kändes lite konstigt är att han helt plötsigt duger, men det är klart. Du gör ju precis som du känner för, du är singel. Som jag."

Då skrev jag något om att Hon ju var på krogen med sitt ex i lördags men att Hon inte ens kunde säga det då.

"Men det där kommer inte jag ihåg. Lägg av nu. Det gör mig absolut ingenting om du är med honom, tror till och med det är bra för dig."

Jag frågade på vilket sätt det skulle vara bra för mig, men det svarade Hon inte på.


Så när jag gick hem från krogen skrev jag och frågade igen, på vilket sätt det skulle vara bra för mig att träffa honom.

"Alla?" svarade Hon.

Jag skrev att jag inte kunde komma på en enda bra anledning så Hon fick nog vara lite mer exakt.

Svaret jag fick var: "Men haka inte upp dig på saker".

"Men det är väl klart jag undrar varför du tycker det är bra att jag träffar honom.." skrev jag.

"Kanske bra om du träffar någon." -Hon.

"Jaha. Och då skulle jag nog börja träffa någon som gjort mig illa." -Jag.

"Varför är du med honom då?" -Hon.

"Jag är inte med honom. Han kom hit på förfest och det var första gången jag träffade honom sen jag hämtade böckerna. Och jag har pratat med honom 2ggr efter det." -Jag.

"Det gör mig ingenting, du får ju vara med vem du vill." -Hon.

"Det känns bra att det inte gör dig något.. Men jag är inte med någon alls." -Jag.

Sen skrev jag att jag tycker det är väldigt synd att det ska vara såhär.

Hon skrev bara att det inte finns så mycket att göra.

Jag skrev att det finns det inte. Men att jag tycker det är synd ändå och att det är så långt ifrån kul man kan komma..

Hon undrade vad Hon ska göra då. Jag sa att det väl inte finns så mycket att göra.

Hon sa att det löser sig med tiden.

"Jo det märks väl.. Men du får gärna skippa kommentarerna om att det är bra att jag träffar den eller den, det gör bara ont. Och det är väl onödigt?" skrev jag då.

"Du får också mer än gärna skippa kommentarena. Hoppas ni hade roligt ikväll. Godnatt". -Hon.

"Vilka kommentarer är det du vill att jag ska skippa?" -Jag.

"Onödiga frågor". -Hon.

"Men jag förstår inte vad du menar?" -Jag.

"Det var inget. Godnatt" skrev Hon då.


Jag förstår verkligen inte vad Hon menade. Men hela alltihop gjorde väldigt ont. Okej att Hon inte tycker det är kul att träffa mitt ex, men Hon behöver ju inte bli otrevlig mot mig för det?


Skrev till Henne förut och frågade om vi är ovänner, men det behagade Hon inte svara på.

Så.. Ja, det kanske vi är då?


Nu är jag tillbaka där att Hon inte vill lämna mina tankar i fred. Hon snurrar runt så mycket där inne att jag blir alldeles yr..


Det känns förjävligt, men jag gör mitt bästa för att intala mig att allt kommer ordna sig. Att jag klarar mig bättre utan Henne. Att Hon inte betyder så mycket för mig (vilket verkligen inte stämmer, Hon betyder så himlans mycket mer än jag ens vill).

Får väl se om jag lyckas lura mig själv någon dag snart.


Satan.

 
 
Olof

Olof

27 december 2008 09:20

Usch, det låter jättehemskt. Verkligen.

Jag kan göra det. Men du får tro på dig själv också snart. Jag menar, jag har aldrig haft bra självförtroende, men jag fejkar. Fake til you make it funkar bra. Om folk tror att du är självsäker så börjar du också tro på det.

Yes. Jag vet att du kommer att fortsätta överleva och det är det viktiga :)

Sant. Det har du rätt i. Men ibland behöver man tjata av sig, du har säkert lyssnat på samma sak nån gång? Man gör det för att man bryr sig. Jag lovar att säga till dig om ditt tjat blir outhärdligt, men det tvivlar jag på att det blir! Nu ska jag till Lund(on)!

Ciao bella!

http://denforsta.blogg.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

27 december 2008 13:56

Olof: Va bra. Jag ska göra mitt bästa för att börja tro på mig själv så snart som möjligt. Kanske ska försöka med det där "Fake it til you make it" :)

Jo jag har lyssnat på samma sak massor med gånger. Och ja, man gör det för att man bryr sig. Kanon, då litar jag på att du gör det!
Ha det så jättebra i Lund(on)! ;)

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards