Alla inlägg den 3 april 2008

Av Hon som tittade in - 3 april 2008 23:37

Idag ville jag inte vakna. Jag gjorde mitt allra bästa för att somna om varje gång jag vaknade.


Var ju väldigt trött och sliten igår så jag somnade ganska tidigt (tror jag iallafall).
Skulle starta om datorn för den var så otroligt seg, den var inte direkt snabb på att starta om sig heller, under tiden den höll på la jag mig ner på soffan. Efter ett tag (typ en halvtimme eller så) insåg jag att den hade låst sig.
Orkade bara inte sätta mig upp så jag låg kvar och tittade på tv en stund innan jag somnade.
Katten har varit översocial och legat bredvid mig, eller på mig för all del, hela natten.


Vaknade någon gång mellan tio och elva, men vände på mig och blundade tills jag somnade om.
Pappa ringde kvart i ett, jag var inte trött längre, men vände ändå på mig igen och blundade tills jag somnade.
Så gjorde jag varje gång jag vaknade, till slut somnade jag inte om fler gånger, och när klockan var mellan halv fem och fem hade jag så ont i kroppen att jag inte orkade ligga ner mer.


Drömde massa knas.
Ena stunden var det snö överallt och jag var i skogen utanför min mamma. Sen helt plötsligt var det strålande sol och sommar, jag och bror var på semester.
Nästa sekund var vi ett gäng som var i en nöjespark av något slag.
Det var hur många stora klätterställningar (såna som är i vanliga lekparker, fast mycket större) som helst, överallt. Vi började klättra och hade jättekul, ända tills vi kom upp i en jättehög ställning och jag fick klättra upp på kanten av ställningen och skulle gå över en jättesmal, lång bräda. Vi var väldigt högt upp och det fanns inget skyddsnät, regnat hade det gjort också så brädorna var halkiga. Jag har lite höjdskräck, så jag kände att jag aldrig skulle klara mig över till andra sidan. Kön bakom mig blev bara längre och längre. Jag backade och någon fick hjälpa mig ner. Dom jag var där med ville fortsätta leka och klättra, så jag började min resa mot fast mark på egen hand. Åkte lite rutchkana och gick i trappor. Det tog en evighet innan jag ens var i närheten av marken.
Dom jag var där med kom i kapp mig när jag satt och vilade på en rund grej med ena benet utanför kanten, jag kom inte ner så en kille som jobbade fick lyfta ner mig. Eftersom jag hade varit så rädd skulle jag få en Michael Jackson (?) peruk. (Vem vill inte ha en sån liksom?) Men istället för en sån peruk fick jag välja mellan en lila-svart kattmask, en rosa kattmask (alla tror naturligtvis att jag valde den rosa) och en rosa mjukiskatt.
Ja, såklart valde jag den rosa kattmasken först. Tänk bara så söt jag skulle ha varit på nästa maskerad (för jag går på väldigt många maskerader). Men killen som skulle ge mig den berättade att han hade en lila-svart och sa att den var väldigt verklighetstrogen, så verklig att en kompis till honom som hade sin  hund med sig till honom hade bett honom stänga in katten för att hunden blev rädd (!). Det slutade med att jag valde den rosa mjukiskatten istället. Bra val, tyckte killen och gjorde tummen upp.
När jag kom ner på fast mark var det is överallt så jag halkade lite.


Drömde även mer knas, men det räcker med drömmar för nu.


Where I follow,

you'll go.

Ovido - Quiz & Flashcards