Alla inlägg den 10 april 2008

Av Hon som tittade in - 10 april 2008 23:12

Har varit helt slut idag också. Förstår inte vart min ork tagit vägen.

Somnade någon gång innan halv sju imorse. Det är inte klokt vad fåglarna sjunger på morgnarna nu, våren är på väg på riktigt. (Hoppas jag.)


Min vän ringde och väckte mig vid kvart över ett idag, undrade om hon fick kika förbi, hon hade precis varit och tagit blodprov. Stackaren har körtelfeber, hade inte träffat henne på ungefär en månad så självklart ville jag att hon skulle komma hit.

Hon skrattade som en tok åt "kattgården", mammas katt är innekatt men brukar vara ute i koppel på mammas lilla gräsplätt här utanför.

Vi pratade en del, käkade lite frukost och pratade lite till. Hon kunde inte stanna länge alls för hon skulle åka med hennes syster hem.

Vinkade adjö och sa att hon var hjärtligt välkommen snart igen.


När vän hade lämnat mig tog jag plats på soffan igen och det dröjde inte länge innan jag somnade. Blev väckt av telefonen ungefär tre gånger men somnade om och vaknade inte till liv förrän vid halv sju ikväll.

Har roat mig med att slappa i soffan framför teven och datorn, och så har jag läst lite förstås. Tyvärr tog boken slut så nu vet jag inte vad jag ska läsa.


Det är nästan så jag börjar fundera på om jag är allergisk mot något. Det kliar på halsen och bröstkorgen så jag tror jag blir galen. Det kliade så när jag sov imorse att jag drömde att jag kliade sönder hela mig. Inte mysigt.

Har kliat såhär i nästan två veckor nu. Kanske dags att beställa tid till farbror doktorn och se vad han har att säga?

Hittade en ask med tabletter över mammas fläkt som bl.a har funktionen att dom kan hjälpa mot klåda. Har egna såna tabletter hemma någonstans så jag var lite vågad och tjuvade en av mamma. Hoppas innerligt att den hjälper så jag slipper klia mig trasig.


Imorgon blir det en tur till Harry's. Om jag orkar, vill säga.

Har haft olustigt ont i armarna idag. Och bröstmusklerna. Ett resultat av gårdagens cykeltur skulle jag gissa på. Cyklar är farliga varelser.

Akta sig så långt det bara går för såna.


Jag ska sticka mig en halsduk.

Ovido - Quiz & Flashcards