Alla inlägg den 19 april 2008

Av Hon som tittade in - 19 april 2008 16:34

Blev käk på Arena igår med tre kompisar. Det var jättekul! Och maten var helt okej. Kyparen var däremot ingen höjdare, han var stroppig och inte ens ganska trevlig.

Sen bar det av mot bion. På väg dit gick vi inom ena kompisens lägenhet så hon fick byta kläder.


Gudars vilken lägenhet, den var hur fin som helst! En etta på ca. 43 kvm, med kök, inte kokvrå. Jättepraktisk planlösning med sovalkov och så. Hon ska snart flytta ihop med pojkvännen så lite sugen är jag på att kolla om det finns någon möjlighet att få ta den. Enda nackdelarna är att den ligger precis mitt i centrum (vilket också kan vara en fördel), och att den kostar 4200kr/månad. Inte gratis!


Vi kollade på "21", den var bra. Men den var väldigt lång så det blev lite jobbigt att sitta still. Och så var det en himlans massa folk i salongen som absolut inte kunde knipa käft. Vi vart lite irriterade.

När bion var slut var jag inte det minsta sugen på att åka till Katt-kompisens lägenhet och sätta mig och tråka. Ingen av tjejerna jag var på bion med ville följa med ut så jag ringde tjejen jag dejtade i somras, hon var på Harry's så jag knatade dit. Hon sa att hon var där i samma sällskap som tjejen jag var tillsammans med för snart två år sen (som var sur på mig för att jag träffade Tjej). Jag tyckte inte det gjorde någonting eftersom hon ändå inte pratar med mig. Och så försäkrade jag mig om att Tjej inte hade setts till. Jag kände att jag verkligen inte ville träffa henne.

Jag var nervös över att Tjej skulle vara där iaf, jag mötte hennes två kompisar som hon alltid umgicks med när vi träffades och så var hennes älskade ex där också, men som tur var - ingen Tjej så långt ögat kunde nå.


Sommar-tjejen's sällskap var inte så stort, det var bara hon, mitt ex och en tjej till så det var lite svårt att undvika exet. Vi hälsade men sen var det inget mer då. Efter ett tag tänkte jag som så att jag skulle passa på att prata med henne när vi ändå var på samma ställe, och hon var inte det minsta vrång.

Vi pratade om varför hon blivit sur på mig för att jag träffade Tjej, och det visade sig att det var för att hon tyckte om mig så det "krossade hennes hjärta".

Då sa jag (med ett leende): "Då vet du hur det känns".

Hon log tillbaka och frågade om vi var kvitt då.

Så nu ska vi väl göra ännu ett nytt försök att vara vänner, hoppas det inte skiter sig den här gången med.


Efter Harry's drog vi till Sommar-tjejen på efterfest. Jag och exet pratade hela vägen dit, det kändes riktigt bra att prata med henne igen, allt faller sig så naturligt. Det kändes inte konstigt att prata om någonting, det var som om vi aldrig ens varit ovänner.

Och en del känslor som jag inte trodde fanns kvar kröp fram, vilket skrämmer mig. Jag trodde jag hade kommit över henne helt, men det verkar inte så. Jag vill inte fastna i den smeten igen, hon sårade mig en massa när det tog slut mellan oss och jag är så rädd att det ska bli fel igen, även om vi bara är vänner.

Jag har nog inte tänkt så lite på Tjej på flera månader som jag gjort sen igår kväll när jag klev in på Harry's och träffade exet. Jag tycker fortfarande om henne massor. Men hon bleknar en hel del i jämförelse med exet. (Vilket får mig att känna mig som en velig fjortis.)


Vi hade jordens roligaste efterfest, vi lyssnade på musik, det käkades lite mat, dracks ett par öl och några muggar med te. Efter ett par timmar la sig exet för att sova en liten stund, jag la mig bredvid. Sommar-tjejen la sig på andra sidan om exet, men hon höll på och krånglade och efter ett tag gick hon upp och plockade fram en gitarr. Hon gav den till kompisen som satt i soffan och så spelade hon och Sommar-tjejen sjöng fina, egenhändigt påhittade sånger om bl.a räkor hela natten lång. Gitarr-tjejen skulle vara med på Idol-audition idag så det var ingen idé att lägga sig när klockan börjat dra sig mot fem.

Vid halv sex traskade hon hem för att duscha och göra sig iordning, sen kom hon tillbaka.

För att få väck på exet sjöng Sommar-tjejen mycket fina sånger som handlade om exet (någon gång kanske jag delar med mig av en textrad eller två).


Halv nio traskade vi iväg i samlad trupp mot tunneln vid järnvägsstationen, där vek jag och exet av och dom andra två fortsatte mot Nöjesfabriken för att sjunga livet ur juryn. (Vet inte hur det gick än, men får väl veta det ikväll eller imorgon.)

Jag och exet gick till McDonalds och fikade och pratade i ett par timmar (jag ska gå med i Ronald McDonalds Barnklubb, jag ska iaf göra ett tappert försök att bli medlem), sen följde jag henne till bussen och sen åkte jag till Katt-kompisen's lägenhet och grejade lite.

Bestämde mig för att ta ett riktigt varmt bad då jag var ruskigt frusen, lyckades somna där i badet och vaknade 30-40 min senare och var alldeles skrynklig om fingrarna och tårna, och vattnet var nästan ljummet. Frös som en räv och var tvungen att duscha varmt ett tag.


Nu ska jag göra mig klar och åka till exet och hälsa på. Får se hur det går. Jag lär nog berätta om det imorgon. (Försök att hindra mig liksom.)

Är skapligt trött så det lär bli en intressant kväll.


All of the memories I hold dear

(Iaf dom bra minnena, dom andra smärtar)

Ovido - Quiz & Flashcards