Alla inlägg den 12 april 2008

Av Hon som tittade in - 12 april 2008 16:48

Det blev Harry's igår med två kompisar.

Vi hade jättekul när vi förfestade, som vanligt.

Fick sms av Hångel-kompisen, hon skulle också till Harry's men Tjej skulle inte dit.

Det tog lite tid innan vi kom iväg till Harry's, Hångel-kompisen blev otålig och skrev i flera sms att jag skulle skynda mig dit. I sista sms:et skrev hon att Tjej var på ingång så då kanske jag skulle skynda mig lite.


Det var riktigt trevligt på Harry's. Men det var lite jobbigt att Tjej skulle fråga hela kvällen om jag och Hångel-kompisen är kära i varann och om jag inte skulle stöta på henne. Hon var på Hångel-kompisen också. Hon sa till Tjej att hon tycker jag ser bra ut och jag sa till Tjej, när hon frågade mig, att jag tycker Hångel-kompisen ser bra ut. Tjej blev sur och tyckte vi skulle erkänna att vi var kära istället.

Hångel-kompisen sa till Tjej flera gånger under kvällen att jag är kär i Tjej, men hon verkar inte fatta det.


Tjej förklarade för mig att jag är för bra för henne.

Jag är tydligen för fin, för perfekt och för snäll för henne. Jag tar hand om mig själv och jag vet inte allt vad hon sa.

Det finns tydligen ingenting att bråka med mig om, jag plockar upp efter mig, jag håller ordning och jag låter henne göra vad hon vill utan att bli sur på henne.

Jag måste ha missuppfattat det hela, för jag trodde det var positivt att det inte finns något att bråka om. Och att det är bra att man tar hand om sig själv, är snäll och respekterar den andra.

Men vill man vara med Tjej ska man alltså vara elak, ful, helst inte ta hand om sig själv, inte plocka upp efter sig och så ska man bråka.

Hur bra låter det?

Medans vi pratade tittade hon på mig och log sådär som hon brukade och jag dog en smula.

Bara tanken på att aldrig mer få vara med henne gjorde att det kändes som att någon la tio kilo stenar på varje axel på mig.


Sista låtarna dom spelar på krogen är lugna låtar.

Tjej drog med Hångel-kompisen mot dansgolvet och Hångel-kompisen drog med mig. Jag sa till henne att hon skulle dansa med Tjej för att hon ville det. Men Hångel-kompisen ville dansa med mig så vi gjorde det.

Tjej dansade med Hångel-kompisens kompis, som tydligen vart sur på

Hångel-kompisen hela kvällen för att hon inte tyckte om att Hångel-kompisen tittade på mig och jag på henne - för hon blev svartsjuk då.

Helt otroligt.


Jag och Hångel-kompisen pratade om Tjej och den andra kompisen under tiden vi dansade och när musiken tystnade fortsatte vi prata. Tjej började dra

Hångel-kompisen i armen för att hon skulle komma, men hon förklarade att vi stod och pratade. Tjej blev jättesur och det slutade med att hon och den andra kompisen gick ut för att vänta på oss.


När vi väl kom ut petade jag på Tjej och sa att jag bara ville säga hejdå för att jag skulle gå.

Tjej sa: "Jaha, ni ska gå nu?"

Jag sa att jag skulle gå, inte Hångel-kompisen. Hon tjatade om att vi väl skulle gå hem tillsammans. Jag blev irriterad och sa att hon skulle ge sig, sa hejdå och gick.

Påväg till matstället där mina kompisar jag gick ut med var skickade jag ett sms till Tjej där jag skrev att hon skulle sluta antyda att jag är kär i Hångel-kompisen när hon vet att det inte är så. Att det stör mig. Fick inget svar.


När vi satt och käkade fick jag ett sms av Hångel-kompisen där hon skrev att jag gör dåliga val, jag skrev att jag inte riktigt förstod vad hon menade. Men jag antar att det var Tjej hon syftade på.

Efter en stund ringde Hångel-kompisen från Tjej's mobil. Vi pratade lite och sen sa hon att Tjej ville prata med mig, så hon gav Tjej mobilen men hon la bara på i örat på mig.

Jag försökte ringa till Hångel-kompisens mobil, men batteriet var slut så det gick inte.

Ringde till Tjej's mobil istället och bad att få prata med Hångel-kompisen.

Tjej sa att om jag vill prata med henne får jag ju ringa på hennes mobil. Jag sa att jag hade försökt men att det inte gick.

"Nej, hennes batteri är slut", sa hon då.

"Ja, så därför ringer jag till din mobil. Kan jag få prata med henne?"

Men hon menade på att hon inte ens var med Hångel-kompisen, jag blev lite irriterad och sa att jag ju nyss hade pratat med henne, och jag hörde

Hångel-kompisen säga samma sak i bakgrunden.

Men Tjej tyckte att det inte var hennes problem om jag inte fick tag i

Hångel-kompisen på hennes mobil och sen sa hon att vi skulle höras någon annan gång, hejdå och så la hon på.

Jag blev riktigt arg och skickade ett sms, skrev:

"Fy fan för dig. Om det är nåt som gör mig arg så är det sånt beteende. Vad vill du med det här? Vad har jag gjort dig? Om du tvekar på att jag kan bli arg så är det ett bra tillfälle att komma hit nu, då kan du få bevis på att jag också kan. Moget av dig, verkligen."

Jag var så arg att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

Hon svarade att det ju inte ens var henne jag skulle ha tag i, utan i

Hångel-kompisen.

Jag ringde henne igen. Hon svarade faktiskt, jag var övertygad om att hon inte skulle det.

Jag frågade vad hon hade för problem, varför hon var så otrevlig.

Hon sa att hon iaf hade svarat, till skillnad från vissa andra. Jag frågade vad den kvällen hade med igår att göra och hon svarade att det kunde jag ju fundera på.

Jag frågade vad det var för vits med att vara otrevlig mot mig.

Varför hon gjorde så när vi hade haft så trevligt inne på Harry's och suttit och pratat halva kvällen.

Då sa hon: "Men prata med Hångel-kompisen då, om du nu så gärna vill..!" Och så gav hon henne mobilen.

Jag bad henne ge tillbaka mobilen till Tjej så jag fick prata klart med henne, att det skulle gå jättesnabbt. Men hon vägrade prata med mig.

Jag var riktigt arg. Sa till Hångel-kompisen att hälsa Tjej att hon skulle tänka sig väldigt noga för. Att om det var så hon ville ha det så skulle det vara så sen, och inte bara vara det då för att hon var full och otrevlig.

Jag hörde Tjej säga i bakgrunden att jag och Hångel-kompisen var kära i varann. Hångel-Kompisen blev irriterad och sa:

"Tyvärr är bruden så jävla kär i dig så hon är nästan dum i huvudet!"

Vi sa hejdå och bestämde att jag skulle ringa till Hångel-kompisens mobil om tjugo minuter för att hon skulle vara hemma och ladda den då.


Jag ringde henne och vi pratade i 55 minuter. Oj så vi skrattade.

Hångel-kompisen sa en massa roliga saker.


Tjej hade varit jättearg på Hångel-kompisen i bilen så hon och den andra kompisen hade hoppat av på samma ställe och tagit följe.


Jag lyckades inte somna förrän efter halv sju imorse.

Kommer nog bli en hård kväll. Födelsedagsfest för ena kompisen som var med ut igår. Blir käk först och sen kommer det några fler så blir det förfest och sen Nöjesfabriken.


This week or last week

I don't really care about it anymore.

Ovido - Quiz & Flashcards