Alla inlägg den 11 april 2008

Av Hon som tittade in - 11 april 2008 02:41

Igår när jag och pappa var på Ica träffade jag en gammal killkompis jag inte pratat med sen i somras.

I somras gjorde han sin första tatuering, nu hade han tolv, eller om det är den tolfte han ska göra om ett par veckor.

Han tittade på piercingen jag har på kindbenet och undrade hur i hela friden man får dit en sån. Pappa förklarade lite, pekade och sa att jag har en på bröstkorgen också. Kompisen sa att jag inte var riktigt klok.

"Har du inte märkt det förrän nu?" Frågade pappa, snäll som han är.

Kompisen har gjort ganska många tatueringar på ganska kort tid. Och jag som tyckte jag hade gjort många tatueringar och piercingar på kort tid.

Jag har lyckats fylla min kropp med 11 piercingar och 4 tatueringar, och hål i näsan, på mindre än två år. Innan jag började för två år sen hade jag en piercing, två tatueringar och sju hål i öronen.


Jag är nog ganska full med "skrot". Senaste tiden har jag funderat på om jag fyller mig med såna grejer för att jag själv inte ska synas lika mycket.

Jag är inte så nöjd med hur jag ser ut och vill kanske inte att folk ska se mig, jag kanske tror att om jag är full med piercingar och tatueringar så ser dom inte mig?

Tokigt.


När jag och pappa var bland mjölken och det på Ica började pappa prata med en kille som jag tror jobbar där i vanliga fall. Han kunde inte bestämma sig för vilken yoghurt han skulle välja. Han rekommenderade en yoghurt med säsongssmaken kokos. Det var en annan kille som packade upp mjölk ock sånt, yoghurt-killen frågade mjölk-killen om inte kokos var en säsongssmak. Mjölk-killen svarade att jodå, visst var det säsongssmak - sen ett och ett halvt år tillbaka, så det var bäst vi skyndade oss att köpa den nu innan den tog slut.

Sen pratade yoghurt-killen och pappa om hackkorv. Pappa sa att hackkorv och öl var gott. Yoghurt-killen sa att det trodde han, men han tyckte inte att man skulle koka korven i öl för då blev inte smaken bra. Sen kom dom med olika förslag på användningsområden (inte på snuskigt vis) och olika saker korven kunde passa till.

Man kunde till exempel använda korven som boomerang, eller så kunde jag ha den som piercingsmycke. Korven skulle nog smaka ypperligt tillsammans med kokosyoghurt.

Ja, en hemskt seriös konversation helt enkelt. Det var kul och jag skrattade.


Nu får det nog bli en film.


I think my head is caving in.

Ovido - Quiz & Flashcards