Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Msn-konversation med min vän.

Av Hon som tittade in - 17 april 2008 23:43

Jag: Hur är det ?
Vän: JoTackDetÄrBra ! Själv ?

Jag: JoTackJagAndasDärförLeverJag

Vän: Cooolt, hur gör du ?

Jag: Jag vet inte, jag tror det går helt automatiskt. Du vet... När du håller andan så går det bara en viss tid för sen, hur gärna du än vill låta bli, så andas du

Vän: Oj... Jaa det är precis likadant för mej när det gäller kaffe, om jag slutar dricka så tar det ett visst antal sekunder så börjar jag igen automatiskt


Msn-konversation tisdag 15/4-08 ca. kl 20.


Min vän är för söt och konversationen var mycket givande.


Håller andan.

Håller...and..a..n..

Må..ste..aaa..nda..s..

Fååår..in..te..aaan..daaas..

(Och jag andades.)

 
 
Mauwlin

Mauwlin

18 april 2008 00:34

Vad sjukt att du nämner just att andas... Skrev om det i min dagbok idag. Såhär skrev jag:

"Kärlek har ju inga gränser men ändå så finns det en gräns mellan oss, skapad av andra. Ingen människa kan väl hjälpa vad den känner? Att känna är ju lika oundvikligt som att andas. Synd att jag är så dålig på att hålla andan, annars kanske jag kunde hålla dig borta. Men nej. Du finns där och du känns här även när jag håller andan. Tydligen går kärleken bortom gränserna, bortom fysikens lagar... 1 2 3 4 5 6 7 8... Fortfarande bara du som känns... 9 10 11 12... Nu orkar jag inte hålla andan mer, du känns ju ändå så nu släpper jag och nu ska jag spränga gränserna. Skulle jag få välja, skulle jag inte välja min nuvarande ålder, såklart. Åldern känss som en finne man försöker dölja med smink. Den syns delvis och hela tiden finns den där och jag vet om det. Men vem har rätt att döma oss?"

Hur kommer det sig att jämt när man tänker på något så dyker det upp där man minst anar det?

http://mauwlin.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

18 april 2008 00:57

Mauwlin: Vad fint du hade skrivit!

Ja det var verkligen lustigt att vi lyckades pricka in det på samma dag.

Det är skrämmande det där, att man kan tänka på något eller någon man inte tänkt på på evigheter och så snubblar man över det eller den man tänkt på bara sådär.
Jaa jag funderar också över hur det kommer sig?

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards