Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Välkommen "ut"?

Av Hon som tittade in - 18 april 2008 02:05

Ja mina vänner, inatt kan det komma att bli några inlägg här.

Måste ju ta igen alla förlorade dagar. (Ha ha.)

Skämt å sido. Jag har ju som sagt funderat en hel del senaste dagarna.

Och tro det eller ej, men alla tankar har inte innefattat den där Tjej.

(What? Är det sant?!)

Jag har faktiskt funderat på annat också.

Ska här försöka bringa lite ordning på alla tankar. (Hoho lycka till..)


Sen det tog slut med den där killen i november har min sjukgymnast frågat mig flera gånger om jag inte har träffat någon ny kille. När jag träffade Tjej sa jag att jag träffade någon, men jag sa varken att det var en kille eller tjej. Jag kan nog till och med ha pratat om denna någon som en kompis.

Jag vet inte om hon minns tjejen jag var tillsammans med för snart två år sen. Hon följde med mig för att se när jag fick behandling en gång.

Sjukgymnasten kanske inte fattade att vi var tillsammans. Assistenten visste det iaf. Om sjukgymnasten nu begrep att vi var tillsammans kanske hon trodde att flickvännen var kille? Det skulle ju trots allt inte vara första gången någon tog henne för att vara kille.


Det jag ville komma till med detta inlägg är iaf att jag har sjukt svårt för att "komma ut" för vissa människor. Jag tror dom ska bli äcklade av mig, tycka att det är helt fel, och jag vet inte allt vad jag förväntar mig.


Med sjukgymnasten och hennes assistenter (bortsett från tjejen som jobbade där då för två år sen) kanske det är så svårt för att jag tror dom kan känna sig obekväma med att massera mig på vissa ställen om dom vet att jag gillar tjejer.


Det var inte så svårt att komma ut för min mamma som jag tyckte att det var när det gällde pappa.

Jag borde ha förstått att det faktiskt skulle vara pappa som tog det bäst.

Sån är han, min käre far, han är nöjd bara jag är nöjd. Om det sen är med en kille eller med en tjej spelar ingen roll.

Mamma ville helst ha det till att det bara var en fas.

Det första hon sa när jag berättade att jag var tillsammans med exet var:

"Jaha, då får jag väl skaffa mig ett barn till då - för jag vill faktiskt bli mormor!" Och med dom orden stormade hon ut ur köket.


Ibland önskar jag att det gick att hoppa in i garderoben igen,

låsa dörrarna och låtsas som att sista åren aldrig hänt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards