Direktlänk till inlägg 21 april 2008

En liten uppdatering.

Av Hon som tittade in - 21 april 2008 23:47

Det blev visst ingen uppdatering från mig igår.

Sov ganska länge och grejade och så innan jag tog bussen hem och bänkade mig i soffan framför teven.


Men lördagen iaf..

Jag åkte till exet. Vi kollade på tv i flera timmar, med mamman i familjen hon bor hos. Sen käkade vi hemmagjord pizza och pratade en massa. Sen kikade vi på en skräckfilm i en kvart. Var så trött att jag nästan somnade i hennes säng. Efter det var det dags för mig att ta bussen tillbaka till Katt-kompisen. Exet följde mig till bussen och väntade där med mig fast det var iskallt. Hon tyckte jag skulle höra av mig någon dag till veckan när jag kommit hem så kanske vi kunde ses igen.

Somnade nästan på bussen också, var så otroligt trött. Men när jag väl kom in var jag inte lika trött längre så jag somnade inte förrän efter tre natten till igår.


Vi skickade en massa sms till varann igår, exet och jag.

Jag var ganska trött igår med. Men ändå kunde jag inte somna förrän efter fem imorse.


Pappa ringde och väckte mig halv nio imorse för att jag skulle ringa till vårdcentralen för att försöka få tid för ett allergitest.

Jag har funderat lite, och jag tror det var när jag började bo hos mamma som det började klia på mig. Det kliade när jag var hos Katt-kompisen också. Och när jag var hos exet i lördags, där dom har fem katter, fick jag utslag på halsen och lite på bröstkorgen, det kliade så jag höll på att bli galen. Ögonen började också klia.

Min slutsats är att jag kanske inte tål katter längre?


Jag fick inte tag i dom på vårdcentralen så ska försöka imorn igen.

När jag vaknade till liv ordentligt närmare kl.14 hade jag fått sms av exet, så jag svarade och vi kom fram till att vi skulle ses senare under dagen.

Blev hämtad av exet och systern i familjen hon bor hos. Vi åkte till staden för att träffa Gitarr-tjejen. Vi satte oss på en uteservering och väntade på Gitarr-tjejen.

Efte ett tag blev det väldigt kallt så vi gick in på Score, exet och systern bestämde sig för att bowla. Gitarr-tjejen dök upp och joinade bowlingen. Efter en stund kom även Sommar-tjejen och gjorde oss sällskap. När dom bowlat klart ville dom spela biljard så vi knatade till biljardborden. Först spelade exet och Gitarr-tjejen, sen tog systern över.

När dom spelat klart begav vi oss hem till Gitarr-tjejen, kikade lite på tv och så drack dom ett varsitt glas vin. Jag och systern drack inget.

Systern och exet körde hem mig.

Så här sitter jag nu.


Det snurrar en hel del tankar om exet och Tjej. Tankar på allt som hänt och hur det är nu och hur det kommer att bli.

Jag är rädd för att det ska bli fel med exet igen. Rädd för att jag kommer lägga in för mycket känslor, även om det bara är vänskap det gäller.

Det har inte gått bra dom andra gångerna vi har försökt.

Men det är väl bara att ta det lugnt och se vad som händer. Inte ta för allvarligt på det hela i början.

Vi är ju ändå äldre nu, båda två, så det kanske är som så att vi är lite mognare.

Skickade ett sms till henne förut där jag skrev att jag tycker det är kul att vi kan umgås igen. Att jag har saknat det.


Ja det lär väl märkas vad som sker.

Tror jag ska försöka släpa mig i säng nu. Är lite, lite trött.


Lullaby and goodnight.

 
 
Magnus

Magnus

22 april 2008 01:40

Åh, stackare. Jobbigt att vara allergisk. Om det nu är det de beror på. Ja, det filmen var också bra by the way. Den som ändå kunde få somna, men tack ändå, ska försöka mig på en "godnatt" =) Sussa sött

http://magnuswikberg.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

22 april 2008 01:48

Magnus: Ja det vore himlans jobbigt om jag var allergisk, men det kanske är något annat - jag håller tummarna :)
Jag somnar säkert inte än på ett bra tag, men jag ska göra ett tappert försök.
Dröm sött när det är dags :)

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

22 april 2008 01:53

Kan hjälpa dig att hålla tummarna =) Ja, tycker du gör rätt i att göra ett försök till att sova. Börjar bli dags för det. Jag har tyvärr redan gjort mitt försök. Ligger och inlapar en nostalgitripp med Winnerbäck i högtalarna. Sweet dreams (of maiden steel) Kram

http://magnuswikberg.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

22 april 2008 03:15

Ser att det är fler än jag som har svårt att sova i natt =)

http://magnuswikberg.bloggagratis.se

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

22 april 2008 03:36

Magnus: Det var snällt av dig, du får hemskt gärna hjälpa mig att hålla tummarna :)
Jaa det var inte lätt att sova inatt, inte.. Men jag är ganska van.

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magnus

22 april 2008 03:47

E van jag med, brukar va många långa och sena nätter. Jag börjar jobba halv 7, kommer va på strålande humör på jobbet idag. Känner det på mig =) ... Ska väl snart gå på jobbet antar jag, bättre att tjäna lite pengar när man ändå e vaken... Vad har du för dig då? Och när ska du upp?

 
Hon som tittade in

Hon som tittade in

22 april 2008 03:53

Magnus: Strålande humör alltså, var du ironisk eller menade du allvar? :) Ja det är väl lika bra att tjäna pengar då, om möjligheten finns.
Just nu kollar jag på tv, om dagarna gör jag inte mkt alls. Umgås mest med kompisar eller är hemma och tar det lugnt. Blir väckt vid halv nio imorn, men kan somna om sen om jag inte orkar gå upp.. :)

http://kungligtknasig.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Magnus

22 april 2008 03:55

Tyvärr så var jag ironisk, när jag inte fått sova så brukar ingen vilja säga så många ord i onödan till mig på jobbet. =)

Ah, lät som du hade relativt slappa dagar ändå. Skulle också vilja ha det så ibland. Bara sova o ha de bra... och va miljonär så klart =)

 
Ingen bild

Hon som tittade in

22 april 2008 03:59

Magnus: Jag misstänkte nästan att du var det, man kanske inte är sitt trevligaste jag när man inte fått sova.. ;)
Jag har väldigt slappa dagar och ibland är det riktigt skönt. Men det blir lite tråkigt i längden att inte ha något vettigt att göra. Att va miljonär vore! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards