Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Hon som tittade in - 2 mars 2008 17:15

Nu är helgen slut. Och vilken helg det har varit sen!

Somnade inte förrän efter 8 igår morse, sov i fåtöljerna som vi hade ställt mitt emot varann, vaknade vid 10 av att ex snygga kompis strök mig över handen. Han låg i soffan. När han reste på sig höll han på att trilla över bordet så ett glas åkte i golvet vilket väckte alla andra också. Var en otroligt slapp dag, jag var hur trött som helst och dom andra var inte mkt piggare dom.

Den snygga kompisen började dricka öl redan vid 11.

Vid 12 där någon gång så gick jag och la mig i ex's säng för att vila lite. Efter ett tag kom den snygga kompisen och la sig bredvid mig. Ex andra kompis som hade en luftmadrass la sig på den bredvid sängen.

Ex och den sista kompisen spelade dator.

Vi låg och tölade en massa. Men luftmadrass-kompisen tröttnade på att ligga där efter ett tag, så han gick ut till datanördarna.

Jag och snygga kompisen blev själva. Det blev väl så att vi kanske pussades lite. (Jo jag vet, inte det smidigaste att göra hemma hos ex.) Vi gjorde bara det när ingen av dom andra såg något.

Strax innan 14 gick luftmadrass-kompisen och den snygga kompisen till systemet för att köpa mer öl. Då la sig ex bredvid mig. Vi gjorde inget, bara låg där.

När kompisarna kom tillbaka från systemet la sig den snygga över våra ben. Efter en stund gick ex tillbaka till datorn och luftmadrass-kompisen började plocka och diska lite. Så den snygga kompisen la sig bredvid mig igen.

Vi låg vända mot varann. Ex kom in i sovrummet och såg att vi låg så, men han såg oss inte göra något. Han blev nog lite sur, pratade inte så värst mycket mer med oss utan satt bara och spelade dator.

Snygga kompisen fick mig att lova att jag skulle följa med dom ut på krogen på kvällen. Han gick ut i vardagsrummet för att fråga om dom andra också skulle med. Ex sa att det skulle han inte och luftmadrass-kompisen var också tveksam. Men den sista kompisen skulle med iaf.


Bror kom och hämtade mig hos ex så jag var hemma strax efter 18. Var bara till att hoppa i duschen och göra sig iordning snabbt som ögat. 20.20 tog jag bussen tillbaka till stan för att möta snygga kompisen och sista kompisen och några till.

Vi gick på Arena för att titta på Adam Tensta som spelade då. Hade en jättetrevlig kväll. Dom är himlans roliga dom där killarna.


Tjej ringde när jag var inne på Arena. Jag tryckte bort samtalet för det var så mycket oljud. Skickade sms istället. Hon tyckte jag skulle komma ut en sväng, hon skulle på Harry's. Jag sa att jag inte kunde gå ut just då.

Jag tycker minsann att det är lite kul att jag kan säga nej, att jag inte bara kommer springandes så fort hon vill ses och säga hej.


Blev bestämt jag skulle följa med kompisarna på efterfest så vi tog nattbussen vid halv 2. När vi klev av bussen var jag så trött att jag höll på att gäspa käkarna ur led. Dom andra var rätt trötta dom med. På den så kallade efterfesten var det inget drag alls, så vi fick åka med den sista kompisen när hans mamma hämtade honom. När vi kom hem till snygga kompisen gick vi och la oss på en gång. Jo, vi pussades lite och så.

Hans föräldrar skulle bort så deras väckarklocka ringde halv 6 och då var vi fortfarande vakna. Men somnade strax efter det.

Vi vaknade före 10 imorse. Låg och kramades och sådär tills vi gick upp för att åka till stan vid 13.30 Min buss gick 14, precis när jag klev runt hörnet på busstationen så åkte bussen. Gissa om jag blev glad, nästa buss gick inte förrän tre timmar senare. Men som tur är har jag världens bästa bror så han hämtade mig, behövde bara sitta på station i ungefär en och en halv timme.


Imorgon ska pappa in på operation. Dom ska sätta in en venport på honom, så att dom kan ge honom cellgifterna genom den istället för att sätta vanligt dropp varje gång.


Du vet hur det är.

Vissa dagar är man vindrutan,

andra dagar insekten.

Ovido - Quiz & Flashcards