Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Hon som tittade in - 5 mars 2008 05:42

Ibland blir jag bara så matt.. Här har jag suttit hur länge som helst och skrivit ett inlägg. Var precis klar och lyckades då trycka på stäng-fliken-med-blogginlägget, så allt bara försvann.
Inte min dag idag, när det gäller att blogga.
Tidigare ikväll/inatt gjorde jag ett par försök med att fylla i en sån där lista man kan hitta lite varstans i olika bloggar.
Båda gångerna när jag suttit och klurat och skrivit i någon timme så stänger hela webbläsaren ner sig, bara sådär.
Ett tecken på att jag minsann inte ska ha några listor i min blogg? Eller tycker universum bara om att jävlas?
Jag gav i vilket fall som helst upp, får se om jag orkar göra något nytt försök i framtiden.

Natten har bjudit på en hel del tankar.
Det är lustigt vad som kommer fram om man bara tillåter tankarna att vandra som dom vill.
Jag menar, jag kan ju inte vara den enda som funderar över om fiskar blir törstiga?
Eller vilket språk hundar tänker på? Ta till exempel en spansk hund, tänker den på spanska? Om jag säger "sitt" till den, förstår den då vad jag menar?

Jaa, det tål att tänkas på.

Tankar på folk har poppat upp också. Människor som har funnits i mitt liv länge och sånna som kommit in i mitt liv på senare tiden. Tankar på dom som inte finns kvar på samma sätt, eller ens alls.
Blev en fin promenad längs minnenas allé, lite ledsamt men samtidigt himlans kul.
Minnen av en hel massa bus jag och mina allierade har hittat på genom åren har spelats upp.
Nästan så jag önskar mina ögon kunde fungera som en projektor så att jag kunde visa allt roligt vi gjort.
Tokigt.
Det finns några få människor som aldrig, aldrig kommer glömmas. Som aldrig kommer kunna ersättas.
Som har spelat en stor roll till att jag är den jag är idag, och jag är er evigt tacksam.

Har även funderat på en annan sak eller två.
Men det är inte sånt man gärna delar med sig av förrän man är säker.
Och som vi alla vet vid det här laget är inte jag en person som är säker på särskilt mycket.

Det känns ganska bra faktiskt.
Jo jag önskar såklart att det hade varit annorlunda, men inte annorlunda på så sätt jag önskat tidigare.
Bara bra och vänligt liksom, men man kan inte alltid få som man vill.
Så jag får väl nöja mig med känslan jag har inom mig, och försöka lita på den - den som säger att jag gjort rätt.

Idag pratade jag med en tjej på msn som jag inte pratat med sen i början av sommaren någon gång, vi ska ta en fika vid tillfälle. Trevligt tycker jag.

Och och och imorgon ska jag kika på den där lägenhete, äntligen. Spännande spännande.

Men nu är jag faktiskt lite trött, så jag ska krypa till kojs och hålla tummarna för en fridfull sömn.



Jag önskar.

Och hoppas.

Och 'tänker om'.

Ovido - Quiz & Flashcards