Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Hon som tittade in - 9 mars 2008 17:56

Så har ännu en vecka gått då. Helt otroligt vad fort tiden går.

När jag väl hade somnat igår drömde jag att jag sprang på en äng och dansade polka (inte för att jag vet hur man dansar polka, men polka var det) iklädd endast en mycket liten handduk runt midjan som inte ens gick runt mig helt. Den täckte ungefär lika mycket som Tarzans höftskynke, fast lite mindre. Och massa folk var det på den där ängen. 

Gårdagen blev trevlig. Förfest med Flatmaffian hos Liten var skoj, alltid lika kul att träffa damerna!
Synd bara att det blir så sällan. Men bara jag hittat in till stan på heltid så kanske det blir lite oftare.
När vi satt och pratade och skrattade som mest (ja det spelades en hel massa musik också) kliver en granne iklädd endast tröja, boxershorts och strumpor in i rummet och ropar för att lyckas överrösta musiken: "Kan ni dämpa er lite?!".
Snopen som jag blev (och alla andra också) pekade jag på honom och sa: "Ursäkta, men du har glömt byxorna".
Efter en stund trillade det in några fler personer, dom hade också fest - fast på andra sidan hissen.
Strax efter halv tolv skulle Flatmaffian gå på gayfesten så jag dumpade dom och gick för att möta upp Tjej och hennes kompis. (Ja, fel mig vann. Dumt av mig, jag vet.) Vi hamnade på Harry's där jag träffade en massa känt folk (ja inte kändisar då alltså, bara folk jag känner sen lååång tid tillbaka).

Vi dansade en massa och Tjej var lite för på för att inte vara intresserad. Jag som fortfarande känner för henne kan ju skylla på det. Vi pussades lite och så. Tjej bara försvann en sväng. Ringde henne när jag var inne vid toaletterna så hon kom dit. Det första hon sa när hon klev innanför dörren var: "Haha jag fick en kyss av en 40-plusare".

Jomen tack, det är precis vad jag vill höra. Sen sa hon att jag ju faktiskt är för ung för henne (jo, Tjej är två år yngre än mig), men om jag hade varit 34år hade jag varit perfekt för henne. Folket som stod i kö till toaletterna tittade lite konstigt på oss. Tokigt.
Det var trevligt, men jag som inte skulle dricka någon alkohol petade i mig en shot eller två för mycket.

Var hemma hos Katt-kompisen vid kvart i tre. Eftersom jag inte var särskilt trött bänkade jag mig framför datorn. (Helt bara va?! Jag som aldrig sitter där annars.)
Pratade med kul folk på msn och på en sida på internet. (Nej, ingen porrsida - bara en helt vanlig community.)
Kom inte i säng förrän närmare åtta imorse.
Drömde knas ännu en gång, kan bara inte minnas vad just nu. Jag kom ihåg vad det var ända tills jag skulle skriva det här.
Mitt minne är lite glömskt idag tror jag (haha för det är det ju aldrig annars, nej).

Hihi jag blev omnämnd (eller omnämnd, hela inlägget handlade om mig) i en blogg på den där communityn idag.
Rubriken var:
"Hon som tittade in, en flicka med humor" skrivet 9/3 2008 kl. 16.15
Och såhär stod det:
"Jag pratade lite med Hon som tittade in på msn nyss, hon är en flicka med humor, full förståelse för ironi och ja.. läs! Haha

15.11.33 Jag: jaha. säg nåt kul då

15.11.49 Hon som tittade in: men det är inte lite du begär :S

15.12.02 Jag: men kom igen nu

15.13.13 Hon som tittade in: men jag vet inte vad du har för humor liksom?

15.13.29 Jag: något som man kan uppfatta som humoristiskt vore trevligt

15.14.43 Hon som tittade in: jahaa i see. men min hjärna har inte riktigt kommit igång än (som om den är igång annars) så det kan ta ett tag innan jag kommer på nåt kul.. jag kanske helt enkelt är en mycket tråkig människa? :-O"

Han hade till och med infogat en bild på mig i inlägget. Visst, bilden är otroligt inte vacker. Var säkert det som var meningen, han hade ju trots allt frågat om det fanns någon bild på mig på nätet där jag såg tråkig eller lite ledsen ut. (Som om jag någonsin ser annat än tråkig eller lite ledsen ut, på bild - eller på riktigt.. Ha!) Men det var ju jag iaf.
Jag tyckte det var roligt.

Idag ska jag åka hem till mig igen, bror kommer och hämtar mig någon gång sen.
Jag måste ta tag i det där med att skaffa fram kartonger och börja packa snart. Vore ju bra om jag var klar i tid tills jag ska flytta sista april.
Är meningen att jag ska bo i mammas lägenhet hela april också medans hon pyser till Teneriffa i fyra veckor, så katten slipper vara själv. Får väl se hur länge jag pallar innan mitt psyke går sönder. Är otroligt mycket spindlar i den lägenheten och sånt klarar inte jag. Usch!

Det regnar så jag tror jag ska gå och fixa mig något ätbart.
För regn gör mig hungrig? (Det låt visst som att jag menade så, men nej.)

Mig blir ni inte av med så lätt, jag återkommer.


Förlåt mig min svaghet, men jag vet inte varför.

Ovido - Quiz & Flashcards