Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Hon som tittade in - 8 mars 2008 07:33

Ja eftersom jag sov halva eftermiddagen/tidiga kvällen i torsdags var det ju inte så lätt att somna igen sen. Lyckades ialla fall somna till någon gång efter sex igår morse.
Sov inte så bra, drömde knas (som vanligt).
Drömde om ormar. En var röd-orange och en var gul, dom var jättefarliga. Vi hade köpt dom för 1500-2000kr styck. Pappa skulle laga mat av dom. Men dom smet i lägenheten så först var vi tvungna att få tag i dom utan att bli bitna. Vi lyckades. Han flådde dom och delade dom i små bitar, pekade på en sena bredvid munnen och sa: "Det är den där senan som gör att dom är så dyra." Sen skar han av huvudet nedanför senan och slängde det.
En inte mysig dröm.

Skulle ha fikat med en kompis igår efter att hon slutat skolan. Men jag tror inte hon var till skolan alls så det blev inget, pratade inte med henne förrän på kvällen.
Och hur som helst var jag så otroligt trött så jag kom inte ur sängen förrän vid två. Pappa ringde och väckte mig vid halv tio första gången. Sen ringde han ungefär 27 gånger till.
En kompis ringde och väckte mig vid halv två och undrade om jag ville följa med henne till stallet när hon skulle rida. Det ville jag. Hon hämtade upp mig på vägen dit. Vi stod och pratade lite, och skrattade en hel del, innan ridningen skulle börja. Vi kom fram till att det finns massa knasigt folk. Och mina avslöjanden, som egentligen inte var några avslöjanden utan bara konstaterande, gjorde mig märkligt generad. Lustigt det där.
Dom hade hoppning. Blev så avundsjuk av att titta på. (Ja hoppning är väl inte riktigt min grej, blev avskräckt när jag trillade av en gång för hundra år sen..) Det är ju så himlans kul att rida! Men sjukgymnasten har sagt att det kan vara bäst att låta bli att rida för min del, riskerna att skada sig mer är för stora så det är inte värt det.
En tjej trillade av när hästen rev ett hinder, det såg hur läskigt ut som helst. Hon flög jättehögt och landade typ på axeln och huvudet. Tur att det finns hjälm!

När vi kom tillbaka in till stan följde jag med hem till kompisen så hon fick ta en snabbdusch, sen släppte hon av mig vid sjukhuset. Var där och hälsade på pappa i tre timmar ungefär. Satt och lyssnade när han och en annan gubbe satt och pratade gamla minnen från 70-talet om gemensamma bekanta, det var intressant.
Fick en klump i magen/halsen bara av att kliva in på sjukhuset, det blir så verkligt allting när man är där.
Se honom med droppställningen. Usch ja, det är inte det minsta kul det här, någonstans.
Och han har börjat tappa hår nu. Det kommer väl tillbaka sen när behandlingen är slut, men det gör också det hela mycket verkligare. Blir så mycket svårare att låtsas som att allt är som det ska när han inte ser likadan ut som vanligt.
(Jo jag vet att det där med att låtsas att allt är som det ska inte är så vidare värst bra i längden, men det känns som att det är nödvändigt för att orka hantera det just nu.)
Jag vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till utan pappa, han är en av dom viktigaste personerna i mitt liv. Jag hade inte varit den jag är idag om jag inte hade haft honom.

Har roat mig med att hänga framför datorn och slappa i soffan sen halv tio igår kväll och hela natten. Helt otroligt att natten är slut nu och det redan blivit ljust ute. Känns som att jag har suttit här i tre veckor och väntat på att tiden ska gå och jag bli trött.

Skrivit med kul folk på msn.

Skrev även en del med Tjej. (Hon har faktiskt inte blivit omnämnd så mkt här sista tiden, så det är väl dags nu. Haha..) En del saker är bara för skrattretande. Jag sa att det inte verkar som att vi har så mkt att prata om längre. Och då undrade hon om jag inte vill prata med henne längre. Jag sa att jag inte vill sluta prata med henne. Hon tyckte det var bra.
Jag vet inte ens om jag vill det faktiskt, fortsätta prata med henne. Tror inte det kommer funka i längden.
Men nu är ju inte jag den som är den, så jag kommer väl inte säga något. Som vanligt.
Det kändes ganska bra faktiskt att min enda reaktion (eller ialla fall den starkaste reaktionen) var att skratta och skaka på huvudet, när hon sa att hon skulle till sitt ex och när det inte fanns så mkt att säga.
Det tar sig.

Ikväll blir det förfest hos Liten med Flatmaffian, ska bli kul att träffa damerna igen, blir alldeles för sällan och jag saknar dom!
Sen ska gänget på gayfest på krogen, tror jag. Får se om jag följer med. Är inte sugen som det är nu, men det kan ju ändras.

Mest sugen är jag nog på att gå på Harry's istället. (Jo, Tjej ska dit. Och ja, jag vill nog träffa henne. Samtidigt som jag inte vill träffa henne alls. Får se vem av mig som vinner.)

Det finns några riktiga söton. Och oj, så glad jag blir av dom.
Kan räcka med att bara tänka på dom för att bli glad.
Ni är guld värda!


It hurts with every heartbeat.

Men jag biter ihop och ler.

Ovido - Quiz & Flashcards