Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Hon som tittade in - 20 mars 2008 13:30

Jag kom ihåg sjukgymnasten igår (sen att jag inte kom i tid är en annan sak).
Har haft så otroligt ont i käken sen i helgen, förstår inte vad jag gjort. Har knappt kunnat legat på vänster sida, så ont har det gjort. Så sjukgymnasten fick ge sin speciella (haha va illa) käk-massage, den funkar på så sätt att hon stoppar in ett handskbeklätt finger i munnen och drar ut kinden så långt det går.
Ont som satan gjorde det, men släppte på ett par minuter. Efter det kändes det mycket bättre. Men fick ändå peta i mig ett par Eox under kvällen.
När jag vaknade idag var käken ännu värre än vad den var innan sjukgymnasten igår. Det värker hela tiden inne i käkleden liksom, och ända upp i bakhuvudet. Inte coolt!
Får försöka få tag på mirakel-göraren sen och se om hon har något förslag på åtgärd.


Jag och en kompis (K1) var på bio igår, vi såg den där svenska filmen med så konstigt namn. Helt okej film, men det finns bättre. 
Jag som skulle ta det lugnt och vila kroppen - inte så ansträngande med bio tänker ni? Men föreställ er en biosalong full med äckliga små fjortisar som stör så att man lätt hade kunnat tugga i sig fåtöljen framför.. Himlans tur att vi inte satt på samma rad som dom, för då hade jag spottat i popcornsskakarens popcorn inte bara en gång. (Ja, jag är en snäll och väluppfostrad människa. Egentligen.)
Alla kom hur som helst ut ur biosalongen hela och rena, utan popcorn-missöden - otroligt, men sant! Jag är ju ändå mer eller mindre känd i vissa kretsar för att sprätta popcorn på folk, be dom knipa käft och helst fälla dom påväg ut ur salongen. (Trots att jag är så otroligt snäll och väluppfostrad. Ha!)


Efter bion blev det slappa i soffan heeela natten, för mig då - inte för K1.
Somnade på soffan här hos K1 runt sju imorse. Och vaknade före tio, lagomt trött. Eller kanske övertrött?
Följde med och tittade på när K1 och hennes kompis, K2, spelade tennis. Värsta proffsen!


Lite citat följer:
"Rädda mig!" Skrek K2 när hon sköt en boll helt ur kurs.
"Två studs." Återigen K2.
"Det är helt okej. Två slag." Svarar K1 och jagar runt bollen och skjuter gång på gång för att få bollen över nät.
"Åh mitt första svanhopp!" Utbrister K1 efter att ha gjort ett mycket graciöst balettsprång.
"Men du gjorde ju ett förut också." Säger jag.
"Jaa men då träffade jag inte bollen." Svarar K1.
"Ååh jag får aldrig upp den! Jag blir så trött.." Suckar K2 efter ännu en nätboll.
"Låt studsen gå!" Ropar K2 när bollen inte riktigt når fram till K1.
"Vi sköt ner den här bollen från taket." (Märk väl att vi var inomhus.) Säger K1 när bollarna skulle lämnas tillbaka.


Jo den timmen bjöd på många skratt. Ojoj så kul det var. Nästa gång bör ju kamera och ljudupptagare medtages, eller kanske en filmkamera?

Snart blir det käk och sen systembolaget. (Där det förövrigt garanterat kommer va helt folktomt. Eller hur?)
Blir ju Harry's med K1 imorgon, ska bli skoj!

Maten är serverad.

Ovido - Quiz & Flashcards