Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Hon som tittade in - 7 mars 2008 01:32

Blev inget tittande på den där lägenheten igår, blir ev på måndag istället.
Idag ringde hyresvärden till den lägenheten jag redan tittat på, vi kom fram till att jag ska ringa henne när jag har kikat på den andra lägenheten.

Piercingstudion igår också, ja. Blev en ny piercing. Kan liksom inte låta bli.
Det gjorde inte så farligt ont. Men efter ett par timmar kände jag hur kulan lossnade, så det var bara att stoppa ett finger i munnen för att hålla staven på plats och knalla tillbaka. Väl där var han upptagen så fick vänta ett tag. När han kom upp skulle han kika och staven satt på plats, men när jag stängde munnen så trillade staven också ur.
Fick följa med ner och hoppa upp på britsen igen, får lov att erkänna att det inte var alltför skönt när han skulle trycka igenom staven ännu en gång. Och krånglade gjorde det, hans fingrar är kanske lite stora i förhållande till min mun?
Svullet blev det och är fortfarande. Men idag gör det inte lika ont längre ialla fall.

Kusin sov här inatt för hon skulle bowla med skolan.
Jag somnade inte förrän vid sju imorse (på soffan). Kusin skulle med bussen tio över tio och jag skulle följa henne, så pappa ringde och väckte mig halv tio. Trött som jag var bad jag honom ringa tio minuter senare igen (det är att för bra med en personlig väckarklocka som man kan snooza tills man känner för att gå upp) och vände på mig och somnade om. Vaknade fem minuter senare och då satt kusin i en fåtölj bredvid soffan och tittade på mig.
Men sitter du där, frågade jag. Och joda, svarade hon, jag satt här när din pappa ringde också. Du låg och tittade på mig när du pratade med honom. (Men det tror jag inte alls på, då skulle jag ju ha sett henne?) Hon höll dock fast vid att hon hade suttit där i en halvtimme och tittat på mig. Tokigt.

Var till sjukgymnasten idag också. Hon hade en praktikant där som också fick klämma lite.
Ont gjorde det, men behövligt var det.
Ska bli spännande att se om jag lyckas komma ihåg att jag ska dit på onsdag kl ett istället för torsdag kl två nästa vecka. Brukar bli lite svårt när det byts dagar och tider.

När jag kom tillbaka till kattkompisen vid fyra var jag helt slut så jag somnade på soffan. Sov från och till ända tills pappa ringde för att säga godnatt strax efter nio.
Drömde att piercingen på kindbenet hade lossnat så man kunde dra runt den i hela ansiktet. Den ville liksom inte sitta där den skulle, utan hamnade nere vid hakan om man släppte den. Sen hade jag en mellan ögonbrynen också, den hade också lossnat så den satt längst ut på nästippen istället. Det var lite skrämmande.

Pappa fick cellgiftsbehandling idag. Ska in imorgon igen för en omgång till, då blir han kvar på sjukhuset över natten.

Jag förstår inte riktigt vad jag gör för fel. Men fel blir det.
Ska man bara ge upp då?

Jag gömmer mig i fantasin.

Ovido - Quiz & Flashcards