Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 16:44

Jag är aningens nyfiken på vilka det är som läser min blogg.

Det är betydligt fler som läser den här bloggen, än min andra, "officiella", blogg. Vilket osökt får mig att fundera över att okända männsikor måste finna mig mer intressant än vad dom som känner mig gör. Tokigt.


Jag tycker inte ens att det jag skriver här kan vara särskilt intressant?

Jag bara klagar en massa och redogör för meningslösa samtal med diverse olika personer (läs: "Tjej").

Men ändå fortsätter folk att läsa. Det gör mig glad.

Tack!


Om det är någon som vill träda fram är det mycket välkommet.


Dusch blir.

(Utan sköljmedel.)

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 16:36

Förut när jag var inne i badrummet slängde jag ett öga (det är vid dessa tillfällen jag önskar jag hade ett emaljöga, så jag verkligen kunde kasta ett öga) på badkaret. Tyckte att det var något som inte riktigt stämde. Jag stod och klurade ett tag innan jag insåg vad felet var.
Där, på badkarskanten, bland alla schampoflaskor stod en flaska med sköljmedel(!). Vad i hela friden gör den där?
Jag måste ha smugit upp i förmiddags när jag sov, ställt dit flaskan i ett försök att lura mig att tvätta håret med sköljmedel. (Som om jag inte skulle känna skillnad på vaniljlukten och mitt "vanliga" schampo. Pfft.)
Det var det svartaste..!


Drömde en otroligt gullig dröm idag, eller inte.
Drömde att jag träffade en tjej som var jättetrevlig. Enda felet var att hon hade en tatuering på handen föreställande en stor, hårig spindel. Den var så äcklig att jag inte kunde prata med henne mer, eller jaa.. Jag kunde inte träffa henne för jag blev så rädd varje gång jag såg tatueringen.
Fast sen visade det sig att det inte var en stor, hårig spindel tatueringen föreställde. Det var bara en liten fluga.


Jag tror spindeldrömmarna kommit tillbaka för att jag ska bo i mammas lägenhet en månad, och sist jag skulle göra det pallade jag bara två veckor för att det var så mycket spindlar där. Och även om dom små äcklen inte vaknat till liv ordentligt än, så är det jobbigt nog med mardrömmarna.


Jag vill göra något kul ikväll, inte bara sitta hemma.
Får se vad jag hittar på, det finns ju alternativ.


Nej, om man skulle försöka vara lite kreativ?


Stick your hands inside of my pockets.

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 06:26

Nu löser jag biljett till Drömmarnas Land.


(Åh nej, jag måste betala några räkningar först. Wohoo.)


Men efter det hoppar jag på första bästa tåg mot min drömdestination (haha).


En stjärna som är min.

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 04:13

Vad säger man när det finns så mycket man vill säga, så många tankar som vill ut, att man inte vet var man ska börja?
"Hej"?


Nej, jag nöjer mig med några enkla tillkännagivanden för tillfället.


¤Jag gjorde toast härom dagen. Brödet var visst lite för tjockt (inte till för att toastas i smörgåsgrill) men jag skulle absolut trycka igen grillen iallafall. Tog i för kung och fosterland. Jojomän jag tog i så hårt att det knakade i hela grillen, men inte gick den att stänga för det. Nu är inte jag den som är den, så jag ställde en gryta på grill-locket.


¤Natten till idag drömde jag mardrömmar om spindlar. Det var en stor, svart-vit spindel, jätteäcklig, som skulle ta mig och säkert äta upp mig eller något sånt. Men jag hann springa iväg, så den bet en kanin i nosen istället, så att den svullnade igen. Stackars kanin kunde inte andas och dog.


¤Som dom som läst mitt senaste inlägg vet, blev jag kär för ca tjugofyra timmar sedan. I Tegan and Sara.
Med förälskelsen följde en viss rastlöshet. Den där känslan av att jag hemskt gärna vill åka bort har kommit tillbaka.
Är det möjligtvis så att jag vill försöka fly från något? Eller är jag bara sugen på lite "semester"?


¤Jag skulle vilja göra något kul. Något helt galet.


¤Varje vaken minut idag har jag lyssnat på Tegan and Sara (bortsett från kanske sammanlagt 10-15 minuter.)
Ja, jag är helt såld och det står jag för.


Och jag sa till mig själv:

"Ta väl hand om mig. Och glöm inte lägga locket på brunnen."

Ovido - Quiz & Flashcards