Direktlänk till inlägg 26 mars 2008

Säg att natten snart är över.

Av Hon som tittade in - 26 mars 2008 03:47

Det känns som ett hån varje gång du säger 'förlåt'.
Som att det liksom inte spelar någon roll vad du gjort, bara du säger förlåt efteråt.
Och dum som jag är går jag på det.
Men förhoppningsvis inte den här gången.
Förhoppningsvis (för min skull då, inte din) orkar jag stå på mig och inte förlåta dig.
Riktigt svinigt gjort tycker jag.
När du säger 'förlåt', brukar jag säga 'okej'.
Men den här gången kanske jag helt enkelt säger:
"Jag förlåter dig. Eller nej, jag menar.. Här, ta den här rostiga skruvmejseln och hugg dig själv i benet!"


Ja, jag är ledsen och besviken. Börjar även smyga sig på lite ilska då och då.
Det är inte många personer dom senaste åren som lyckats göra mig riktigt arg.
Det är närmare bestämt bara tre stycken, och du är en av dom. Grattis!


Är det för mycket begärt att önska att folk ska låta bli att trampa på en?
Ibland känns det som att det sitter en blinkande skylt (sån där som brukar sitta på billiga motell i Las Vegas) i pannan på mig, som skriker ut:

"Hej! Kom och trampa på mig. Snälla!"


Jag kanske borde börja bita folk som trampar på mig i benen för att markera att här har det gått för långt?


Ibland får även jag nog.
Det finns gränser.


Jag tycker bara det är så otroligt jobbigt det här.
En del av mig skulle verkligen vilja bjuda hit dig, låta dig stå i trappuppgången, ta dina bilnycklar (så att du får gå ända hem), säga allt det där, be dig försvinna ur mitt liv och sen stänga dörren och låsa den.
Medans en annan del av mig (den delen jag föraktar) inte vill något annat än att förlåta dig, glömma allt och fortsätta prata som om inget har hänt.


Jag känner mig själv ganska bra ibland.
Och när det gäller såna här saker vet jag att jag förlåter alldeles för lätt
Men jag glömmer inte, och jag vågar inte lita på människan på samma sätt igen (om alls).
Jag har lärt mig att vissa ska man "ta med en nypa salt".


Tänk att det kan kännas en smula bättre bara av att skriva av sig lite.
Kanske inte så kul att läsa, men det behövs ibland.


In my head,

they are still fighting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards