Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

Confessions Of A Restless Soul.

Av Hon som tittade in - 28 mars 2008 04:13

Vad säger man när det finns så mycket man vill säga, så många tankar som vill ut, att man inte vet var man ska börja?
"Hej"?


Nej, jag nöjer mig med några enkla tillkännagivanden för tillfället.


¤Jag gjorde toast härom dagen. Brödet var visst lite för tjockt (inte till för att toastas i smörgåsgrill) men jag skulle absolut trycka igen grillen iallafall. Tog i för kung och fosterland. Jojomän jag tog i så hårt att det knakade i hela grillen, men inte gick den att stänga för det. Nu är inte jag den som är den, så jag ställde en gryta på grill-locket.


¤Natten till idag drömde jag mardrömmar om spindlar. Det var en stor, svart-vit spindel, jätteäcklig, som skulle ta mig och säkert äta upp mig eller något sånt. Men jag hann springa iväg, så den bet en kanin i nosen istället, så att den svullnade igen. Stackars kanin kunde inte andas och dog.


¤Som dom som läst mitt senaste inlägg vet, blev jag kär för ca tjugofyra timmar sedan. I Tegan and Sara.
Med förälskelsen följde en viss rastlöshet. Den där känslan av att jag hemskt gärna vill åka bort har kommit tillbaka.
Är det möjligtvis så att jag vill försöka fly från något? Eller är jag bara sugen på lite "semester"?


¤Jag skulle vilja göra något kul. Något helt galet.


¤Varje vaken minut idag har jag lyssnat på Tegan and Sara (bortsett från kanske sammanlagt 10-15 minuter.)
Ja, jag är helt såld och det står jag för.


Och jag sa till mig själv:

"Ta väl hand om mig. Och glöm inte lägga locket på brunnen."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hon som tittade in - 9 december 2011 17:48

Det är läskigt att släppa in nya människor i sitt liv. Det tycker då jag iallafall. Jag är nog lite rädd för vad dom har för avsikter, vad dom är ute efter liksom. Det där med tur när det kommer till nya vänner/nya vad-man-nu-ska-kalla-dom, det har j...

...

Av Hon som tittade in - 25 juni 2011 03:14

Jag hade något jag ville få sagt, men det var säkert inget viktigt. ...

Av Hon som tittade in - 20 juni 2011 00:05

I know you've been burned But every fire is a lesson learned   Med det i tanken kanske jag borde försöka.... Försöka vad? Förstå? Förstå vad?   Allt känns som en enda röra och i den röran sitter jag fast.   I'll give it a try. (Som dom ...

Av Hon som tittade in - 8 maj 2011 22:53

Tidigare ikväll satt jag med ett papper framför mig. Jag skulle svara på några punkter varav den ena var att berätta vad jag tror att andra tycker är typiskt med mig. Jag berättade om frågeställningen för min far för jag hade lite problem med att sva...

Av Hon som tittade in - 11 mars 2011 23:45

Jag sitter här i min soffa en helt vanlig fredagskväll och hade något jag ville dela med mig av, men så fort jag loggat in och klickat på "skapa inlägg" var allt som bortblåst. Jag tror det hade att göra med att saker känns annorlunda. Att jag t...

Ovido - Quiz & Flashcards